Louis Vuitton "White Canvas: LV Trainer in Residence"
Louis Vuitton představuje svůj nejnovější projekt s názvem „White Canvas: LV Trainer in Residence", v rámci kterého vznikly ve spolupráci s čínskými umělci Zhou Yilun a Wen na nové interpretace modelu LV Trainer.
V rámci projektu „White Canvas“, který byl debutově představen v Miláně v roce 2023, Louis Vuitton spolupracuje s moderními umělci, kteří proměňují klasické bílé kožené nízké tenisky LV Trainer do podoby bílého plátna, určeného pro jejich kreativní sebevyjádření. Oslavuje tím pevnou vazbu módního domu s uměleckým světem a podněcuje dynamický dialog mezi nejrůznějšími uměleckými praktikami. Nová kolekce bude představena 23. září 2024 ve vybraných buticích Louis Vuitton v Číně a od 1. prosince 2024 bude k dispozici v butiku Louis Vuitton v pařížském obchodním domě Galeries Lafayette.
Model LV Trainer, který se poprvé objevil na přehlídce pánské kolekce pro sezónu jaro/léto 2019, v sobě spojuje autentické prvky basketbalové obuvi s ikonografií a savoir-faire módního domu Louis Vuitton. Jako vrcholný model luxusních tenisek se dočkal mnoha různých zpracování v rozličných pánských kolekcích Louis Vuitton a stal se ikonou komunity milovníků tenisek.
Zhou Yilun u dvou modelů tenisek LV Trainers nahrazuje konvenční designový jazyk technikou tekoucích pigmentů a představuje obuv v živoucím, nedokončeném stylu. Tenisky působí, jako by se náhodou ocitly v umělcově ateliéru, kde se neúmyslně staly součástí nedokončeného díla. Zapojují se do aktu malování a procesu tvorby skulptur. Skutečným uměleckým dílem se stávají ve chvíli, kdy jsou obuty. Každý pár je pečlivě ručně vyroben i ručně pomalován v italské obuvnické manufaktuře Louis Vuitton ve Fiesso d'Artico. Spojení ručně barvených přechodů a tekoucích pigmentů vytváří iluzi rychlosti. Logo značky, tvarované z ručně štípané plastelíny, je umístěné na tkaničkách a dodává botám hravost. Zhou Yilun výstižně pojmenoval své výtvory 42.5°C (oranžová a černá) a -8.6°C (růžová a modrá), čímž přitahuje zájem veřejnosti k problematice klimatických změn.
Wen Na přetvořila tenisky LV Trainer do podoby dvou fascinujících designů: "Wave" a "Cloud". Použila techniky nástěnné malby, díky kterým ve svrchní části tenisek věrně vykreslila vlny oceánu a příznivé mraky. Design „Wave“, inspirovaný zelenými vlnami, které se často objevují v tradiční čínské ikonografii i díle Wen Na, propůjčuje botám zdání pohybu. Design vln je promyšleně umístěn na špičce jedné boty a patě druhé, což vytváří iluzi běhu – jedna noha šlape na vlnu, zatímco druhá se z jejího hřebene zvedá.
Model „Cloud“ kombinuje klasickou barevnou paletu Louis Vuitton a pracuje se svěžími tóny s malými vzory božstev. Pro Wen Na jsou mraky ztělesněním volnosti a svobody, představují přirozený, téměř mystický stav mysli. Každý pár je pečlivě ručně malován řemeslníky v italské obuvnické manufaktuře módního domu ve Fiesso d'Artico.
Umělci
Umělecká praxe Zhou Yiluna se točí kolem konceptu znovuzrození, pracuje s běžnými předměty a vdechuje jim nový život. Tím, že neguje, převrací a reorganizuje vztah mezi formou a obsahem, se snaží přehodnotit způsoby produkce zahalené takzvanou modernitou. Zhou Yilun má na kontě sólové výstavy v Fosun Foundation Shanghai, Beijing Commune, Gallery Sohe Shanghai, Room 6x8 v Pekingu, Shanghai Cc Foundation & Art Centre a Shanghai Start Museum.
Jeho díla byla vystavena v institucích, jako jsou Fosun Foundation Shanghai, Contemporary Gallery Kunming, Guangdong He Art Museum, Aranya Art Center, Tank Shanghai, Orange County Museum of Art (USA), Museum of Fine Arts, St. Petersburg (USA), Tampa Museum of Art (USA), Oklahoma City Museum of Art (USA), IAAB Project Space (Švýcarsko) či Kunstverein (Německo.
Wen Na se narodila v Pekingu a absolvovala Katedru grafiky na Akademii umění a designu Univerzity Čching-chua. Její tvorba je inspirována éterickým světem čínských božstev, skrze své nástěnné malby vytváří fantastické příběhy, které vdechují život starověkým mýtům a legendám. Její umělecká pouť ji zavedla z rušných ulic měst Ťing-te-čenu, Pekingu, Fu-čou, Wu-chaj a Čchüan-čou až do malebných koutů Francie, Itálie, Nizozemska, Belgie, Nového Zélandu a ostrova Mauricius. Na těchto místech zanechala stopu v podobě poutavých nástěnných maleb, které stírají hranice mezi realitou a fantazií.