Magazín Móda na Festivalu Mini
Festival mini vznikl jako projekt v porodnici a pomalu a jistě zaplňuje Česko možnostmi „osahat“ si nejenom krásný design, ale i precizní práci.
Festival, který vás má pobavit a přinést vám zároveň ukázku toho, co je ve světě módy a designu k dostání pro nejmenší, nás rozhodně oslovilo. Nakonec proč vybírat módu jen pro dospělé, když i děti mají svůj styl. Často jej sice vybíráme za ně, ale to neznamená, že to neděláme svědomitě. A když je možnost podpořit českou výrobu a náš vlastní trh, redakce Móda je rozhodně pro.
Originalita je na Festivalu znakem číslo jedna, vtipné nápisy na dětském oblečení, či netradiční ztvárnění hraček baví nejenom návštěvníky festivalu. Nakonec se takových nákupů nezdráhají ani tatínci, jak nám potvrdily zakladatelky značky Little rock star, Eleonora Přikrylová a Lenka Attelová. „Já mám tři děti a měla jsem pocit, že tady něco takového chybí. Že chybí české hezké věcí s vtipnými nápisy. Já jsem to znala akorát ze zahraničí. Když se mi narodil syn, který už má 14 let, výběr oblečení pro miminka byl omezený. Až po narození nejmladší dcery, které je šest let, jsme začaly oblečení samy tvořit. Původně jsme si říkaly, že uděláme pár věcí pro radost a vlastně jsme ani nečekaly, že to bude mít takový úspěch. Teď už jsme schopný obléct od novorozenců až po větší děti, těhotný a další, kdekoho. Reakce rodičů jsou dobré, dáváme si záležet, aby tisk a materiál byl kvalitní a zákazníci se pak vracejí. Materiál rovněž vyrábíme v Česku. Naše móda navíc baví i tatínky.“
Móda pro děti je krásná a těší oko mnoha rodičů. Druhým aspektem, který bychom měli vnímat, je náročnost na výrobu, atestace, české materiály, zpracování a mnoho dalšího, s čímž je spojená i cena výrobků. Nejenom na cenu, ale i na inspiraci k výtvorům jsme se zeptali Andrey Beranové ze značky Ice ice baby.
„Asi jako každého tady, nebo valnou většinu tady, to bylo narození našich dětí, kdy jsme kolekce začaly tvořit s Majkou Čulinovou. Obě máme rády módu, sledujeme trendy, a když se nám narodily děti, měly jsme pocit, že v České republice nic zajímavého není. Začaly jsme nejprve dělat doplňky pro miminka, zavinovačky a mantinely a pak se to překlopilo až po oblečení, kterého je dnes už více. Inspiraci hledáme různě, motivy si kreslíme samy. První, co nám nakreslila ilustrátorka Jana Kloučková Kudrnová, bylo naše logo, zmrzlina, kterou používáme pořád. Zbytek nám nějak vyplyne. Máme osvícenou klientelu, které se to líbí, ale pak jsou určitě i rodiče, kterým to přijde nebarevný, jednoduchý, ale my si zakládáme na tom, aby barvy a střihy byly normální, pohodlný a nositelný.“ A jak je to s cenou a názorem, že je tato móda drahá? „Ano, nepopiratelně. To na čem je založená naše značka, je, že veškeré naše věci, výroba, materiály a další jsou lokální. A nebudeme zastírat, že ceny tady vs. ceny v Číně jsou někde jinde…“
foto: Marcela Urbanová