Mají sociální sítě ničivý vliv na sféru modelingu?
Jak nás to napadlo? No pokud se začíná brát jako dobrá modelka ta s nejvíce kily, pak je možná něco špatně.
Dostali jsem se do doby, kdy není neobyklé, požadovat během castingu od modelek statistiky návštěvnosti a interakce lidí na jejích sociálních sítích. Najednou nestačí jejich míry, zkušenosti a jména lidí, s nimiž již v minulosti spolupracovaly. Ba co víc, jejich důležitost klesá až na druhé místo. První příčku zastávají čísla na Facebooku, Instagramu, Twitteru a Snapchatu. Pokud má modelka dobré výsledky, statisíce liků, sledujících a komentářů, daleko snadněji dostane lákavou práci než ta, která se o své sociální účty tolik nestará a na sbírání srdíček si nepotrpí. A modelky na to přišly. Tudíž to možná patří mezi jeden z důvodů, že valná většina z nich na Instagramu i SNapchytu sdílí celé dny...
Fakta, zda dotyčná umí chodit po mole a pózovat před opravdovým fotografem, zůstávají upozaděna. V branži jako je modeling vždy platilo, že dobrá reklama prodává, ale nikdy tolik jako dnes, nemusely dívky prodávat samy sebe, aby vůbec dostaly výhodnou zakázku. A není to jen o selfie fotkách v backstage s drahou kosmetikou, ale zejména také o fotkách se slavnými fotografy a úspěšnými stylisty, které pak modelky posouvají na kariérním žebříčku výše. Fotky. Ne dovednosti.
Ještě že stále zůstává aktivní éra supermodelek 90. let, jež nám dokazují, že si svou slávu zasloužily opravdově, protože jim žádné aplikace na pomoc nebyly. Ale kdo je dnes vlastně dobrá modelka, nelze říci. Známe jen ty slavné. A pak ty druhé...
vogue.co.uk