Marketing módních značek jako nejlepší přítel klasického umění
Moderní reklama se stále častěji prolíná s uměleckým světem. Zvláště marketéři, pracující pro velké francouzské či italské módní domy, se s oblibou nechávají inspirovat díly francouzských či italských renesančních umělců. Ponořte se s námi do příběhů nejúspěšnějších marketingových kampaní módních domů. Uhádnete, jakým uměleckým dílem jsou inspirované?
zdroj: archiv značky
Umění reprezentuje nezávislost, eleganci a vlastnosti, které jsou blízké představám zákazníka o produktu. Tradiční umění pak v zákaznících vyvolává pocit důvěry a prestiže. V módním průmyslu to dokonce může znamenat návrat ke dávným standardům, na kterých stojí většina nejznámějších módních domů. Je velmi známým faktem, že mnoho slavných návrhářů se nechávalo inspirovat jinými umělci. Například Coco Chanel byla fascinována díly Fernanda Legera. Marc Jacobs je zase velkým milovníkem expresionismu. A Yves Saint Laurent dokonce proslul svou vlastní malířskou tvorbou.
1. ASICS
ASICS je známou japonskou značkou výrobce bot, který na evropském trhu úspěšně konkuruje i obuvním gigantům jako Adidas nebo Puma. Inklinace k tradicím a umění je zřejmá již z názvu samotné značky. Název ASICS je totiž akronymem známého latinského citátu "Anima Sana In Corpore Sano." - "Ve zdravém těle, zdravý duch." Velmi známou se proto stala i unikátní kampaň na nové tenisky, kde si marketingové oddělení pohrálo spojením několika slavných obrazů - obraz Malíř Pabla Picassa, Keith a Julia od Keitha Heringa a obraz Královna sportuRoberta Combase.
Zdroj: archiv značky
2. Louis Vuitton
Zlomovým bodem v historii spolupráce umění a reklamy byla 80. léta, kdy si vedení módních značek začalo uvědomovat marketingové výhody ve spolupráci se samotnými umělci. Ti se tak začali mnohem více uplatňovat v businesse. Za svůj úplný prvopočátek tohoto fenoménu můžeme považovat dlouholetou spolupráci značky Louis Vuitton a výtvarného umělce Takashiho Murakami. Při této spolupráci vzniklo několik krásných kolekcí, nově bylo vytvořeno i logo značky a Takashi Murakami promítl své umění i do způsobu balení vybraných produktů.
Zdroj: archiv značky
3. Kookai
Využití umění v reklamní kampani má za sebou i několik velmi kontroverzních případů. Jedním z nich byla kampaň francouzské módní značky Kookai, která se v posledních letech prosazuje i na českém trhu. Tato značka pro svou kampaň zvolila jako předlohu slavné sousoší Panny Marie a Ježíše Krista s názvem Pieta slavného sochaře Michelangela Buonarrotiho. Kampaň sklidila úspěch ale i kritiku především ze strany věřících, kterým parodie křesťanského symbolu přišla nevkusná.
Zdroj: archiv značky
4. Levi's
Husarský kousek za sebou má značka Levi's. I zde se nechali inspirovat sochou stejného autora, a to hned tou nejslavnější - Davidem. Slavnou sochu nahého muže se v Levi's rozhodli obléknout. Reklama měla na svou dobu virální potenciál, a tak není divu, že po této kampani si Davida jako inspirace chytilo i mnoho dalších značek včetně McDonalds.
Zdroj: archiv značky
5. Chanel
A stranou nemůže zůstat ani reklama na známý parfém od Chanel. Motivem této reklamy je obraz Pramen francouzského malíře Jeana Augusta Dominiqua Ingrese.
Zdroj: archiv značky