Módní kampaň Fashion Revolution vám prozradí #whomademyclothes

Módní kampaň Fashion Revolution vám prozradí #whomademyclothes

Jsou to čtyři roky, kdy se v Bangladéši zřítila oděvní továrna Rhana Plaza. Tehdy v ní zahynulo 1130 lidí a dalších 2500 bylo zraněno. Lidí, kteří šili oblečení pro známé oděvní značky. Od té doby vzniklo globální hnutí Fashion Revolution.

Dnes už je do této kampaně zapojeno 92 zemí z celého světa včetně České republiky. Cílem je informovat svět o tom, jak funguje módní průmysl, jak a kde se naše oblečení vyrábí, jak módu nakupujeme, užíváme nebo odkládáme. I pohled na to, k jakým výsledkům to v rámci globálního měřítka vede.

Fashion Revolution Week probíhá od 24. do 30. dubna 2017 a je událostí, která připomíná tragickou událost v Bangladéši a sjednocuje po celém světě lidi, kteří sdílejí fotky, na kterých mají oblečení naruby, prostřednictvím sociálních sítí a hashtagu #whomademyclothes. Tím vlastně vyzívají módní značky k transparentnosti a trvají na své odpovědi. Je to určitá výhoda pro společnosti a módní návrháře, kteří se nebojí odhalit podmínky výroby jejich oblečení a v reakci sdílejí fotky s hashtagem #imadeyourclothes.

Jak se můžete zapojit? Vyfoťte se v oblečení naruby tak, aby byl vidět štítek se jménem dané značky. Příspěvek sdílejte na své sociální síti v rámci tohoto týdne. Fotku označte například DEAR @DIOR I REALLY WANT TO KNOW #WHOMADEMYCLOTHES. Jestliže příspěvek označíte správně a značce se váš dotaz ukáže, pak můžete očekávat, že vás označí ve své odpovědi. Důležité je hlavně to, v jakých podmínkách a kdo šije toto oblečení.

fashionrevolution.org

Mohlo by vás zajímat