Může snižování nákladů zachránit módní časopisy?
Zatímco tisk se zdražuje, reklama se přesouvá na blogery a aktuální dění na webové portály, tištěné módní časopisy strádají. Jejich vydavatelé tak hledají cesty, jak se vyhnout bankrotu.
Nemůžeme popírat fakt, že tištěná média zažívají propad. Hlavní obsah ze světa módy (i z jiných oblastí) je dnes zpracováván digitálně (přesně tak, jak to děláme my), což s sebou nese daleko více plusů než tištěný magazín. Weby jsou informace schopné zpracovat do pár hodin od vydání a rovnou je pustit ke svým čtenářům, dennímu tisku to může trvat i 48 hodin a klasickým měsíčním magazínům až více jak měsíc. Že má online podoba médií ještě daleko více benefitů, není třeba zmiňovat. Ale vydavatelé tištěných časopisů se nevzdávají a snaží se, zajistit si své publikum jinou cestou než pouze aktuálností.
Nakladatelství, která se starají kupříkladu o časopisy InStyle a Harper's Bazzar dostávají náklady na svůj chod na přijatelnější úroveň snižováním počtu zaměstnaců. Vytvořila jeden společný tým, který spravuje oba časopisy souběžně. Kromě toho se neustále snaží zdokonalovat kvalitu tisku a v neposlední řadě posílají nahoru i konečnou cenu. Třeba americká mutace Vogue vzrostla v roce 2016 o jeden dolar na $6,99, což činí v přepočtu zhruba 175 Kč. Vydavatelství si je totiž vědomo, že značnou část klientely neztratí, jelikož lidé dokážou ocenit kvalitu. V České republice ovšem tato pravidla tolik neplatí. Zato stále poměrně dobře fungují drahé dárky na obálce, které jsou výsledkem pečlivě ujednané reklamní spolupráce s danými (většinou) kosmetickými společnostmi. Je tohle ovšem ta správná cesta, jak zachránit tištěné módní magazíny od možná nevyhnutelnému úpadku?
Magazíny začaly výrazně spoléhat i na své online verze dostupné bezplatně a hojně využívají síly sociálních sítí. V posledních měsících začal boom Snapchat a i přes znatelnou snahu vývojářů Instagramu ho přebít, se jim to do nynější doby nepodařilo. Tradiční tištěné časopisy si tím rozšiřují povědomí ve společnosti a právě díky aktivitě na sociálních sítích získávají ať už potenciální nebo skutečné budoucí nákupčí a předplatitele.
Úplné vymizení tištěných časopisů je ovšem, i přes výrazný úpadek, vyloučené. Potvrdila to jedna z hlavních mediálních skupin de Groots Media: "Generace, která miluje tisk a lesklý papír časopisů, bude žít ještě minimálně čtyřicet let, a po tu dobu bude držet tištěné časopisy při životě." Jedna domněnka předpokládá, že pokles výdělečnosti časopisů se bude nadále prohlubovat a další generace už nebudou mít žádný zájem. Druhá naznačuje, že během těch 40 let, za které teoreticky hrozí konec, se možná lidé budou k papíru vracet více, než bychom očekávali.
businessoffashion.com