![Návrhář Demna Gvasalia v nové kolekci Balenciaga předvedl provokativní módní show](https://space-moda.fra1.digitaloceanspaces.com/prod/article/2023-03/thumbnails/5ErxQiJ3aqjswK7jHJSaTrdnyOdcG3zFQQmpcyiyFaIiH0xfST8EJ5r620ukUIrpgFTH1U5VYYxczlI3Ps5Vl3t.png)
Návrhář Demna Gvasalia v nové kolekci Balenciaga předvedl provokativní módní show
Hackingový projekt značek Gucci a Balenciaga pokračuje i v aktuální kolekci. Jarní hra plná provokace a zamyšlení, co je skutečné a co ne, vám zamotá hlavu.
foto: se svolením Balenciaga
Návrhář Demna Gvasalia zastupující značku Balenciaga v pokračování specifického projektu mění znak Gucci za ikonický diamantový monogram florentského módního domu Balenciaga a nebojí se uvést nápisy, jako „This is not a Gucci bag“, i když by tak na první pohled mohl vypadat.
Kolekce Clones pro jaro / léto 2022 ukazuje 44 modelek a modelů v poutavém, a přesto lehce znepokojivém videu. Každá tvář jednotlivých modelů je alespoň částečně zahalena šátkem, brýlemi nebo rozpuštěnými vlasy padajícími do obličeje. Lhostejné výrazy, stejná chůze, jako by šlo o skutečné klony, digitální nástroje, které nedokážeme odlišit od těch skutečných.
foto: se svolením Balenciaga
Dialog dvou věhlasných módních domů dopřává oběma určitou hru s možností „největší svatokrádeže“ díky kombinaci charakteristických prvků a log obou dobře rozeznatelných značek. „Kreativita znamená dialog, nepřetržitý experiment a svobodu,“ řekl pro magazín WWD návrhář značky Gucci Alessandro Michele.
Spolupráce nazvaná „The hacking project“ je velmi specifická a v pravém slova smyslu nejde o spolupráci, jako takovou. I přesto ji odborníci definovali jako geniální a celou strategii odsouhlasili.
„Obě značky jsou majetkem společnosti Kering, což je výhodné pro obě strany a díky tomu se vše i lépe interně strukturuje,“ uvedl právník Jeff Gluck, který se specializuje na soudní spory o duševní vlastnictví. Jde tedy v přeneseném slova smyslu o další příklad řádného porušování pravidel a průmyslových norem. Jeff Gluck dodal, že nyní čeká na spolupráci značek Nike x Adidas.
foto: se svolením Balenciaga
Kolekce odvysílaná v rámci pařížského týdne módy předvedla zajímavou show. Optimistický přístup k tomu, že jednou nás tenhle šílený apokalyptický zážitek opustí a místo zakrytých tváří a masek budeme moct trávit večírek s přáteli bez omezení a naprosto svobodně. To je naděje, kterou Gvasalia do celé show vložil.
„Když přemýšlím o budoucnosti, není to pro mě vesmírná vize. Za deset let bude v módě vše udržitelné. Myslím, že znovu budeme používat oblečení, které už máme. Čas dělá věci krásnými. Kdysi jsem slyšel citát od Martina Margiely o hodnotě „stopy času“ na oblečení. To se mě hluboce dotklo. Necháváme si takové oblečení až do jeho úplné smrti. Myslím, že mám mikinu, která má 15 let. Je vybledlá a děravá, ale nemohu ji vyhodit. Takže jsem si pomyslel, jak budou v roce 2030 vypadat naše oblíbené věci, které jsou staré a zničené?“ uvedl módní návrhář Demna Gvasalia. 93,5 % hladkých materiálů v kolekci je certifikováno udržitelností nebo upcyklací. 100 % potištěných látek nese certifikát udržitelnosti. Návrhář tímto začíná novou kapitolu.
„Bylo vemi zřejmé, že se snažíme vyrábět oděvy, které jsou unisex, unisize, uni-všechno. Díky tomu drasticky kleslo počet střihů, které jsme museli udělat. A také se mi líbí skutečnost, že podle toho, kdo modely nosí, se silueta oblečení mění a přitom vypadá na všech dobře,“ zakončuje myšlenku návrhář popisující mimo jiné jeden extra velký kabát, jedny větší džíny i extra velkou košili.
foto: se svolením Balenciaga
foto: se svolením Balenciaga