Nesmí se to nikdy vzdát, říká úspěšná vizážistka Michelle Flores Mua
Pokud někdo rozumí líčení, tak je to sympatická Michelle Flores Mua. Patří k vycházejícím talentům mezi českými vizážisty. Její příběh je inspirativní stejně jako ona sama.
Pod krásným uměleckým jménem Michelle Flores Mua se skrývá ryze české jméno Michaela Jančaříková. Její mladý talent mezi českými vizážisty a make-up stylisty se začal vyjímat už před nějakým časem a nyní se dokonce umístila na přední příčce v prestižní české soutěži líčení. Michelle je důkazem, že píle, tvrdá práce, trpělivost, talent a příležitost jednou přinesou své ovoce. Michelle je mladou ženou, která rozumí svému oboru a v českých vodách začíná být velmi známá díky své originální a profesionální práci.
Mohla byste prozradit, jak jste se dostala k práci vizážistky? Přála jste si to od dětství?
Víte, pocházím z malé vesničky na Moravě, kde holčičky touží být princeznami, kluci fotbalisty, já chtěla být herečka. Ok, to se úplně nepovedlo. Divadlo mě sice přivedlo až do Prahy, ale k práci vizážistky jsem se dostala čistě náhodou, když jsem se přes životní trable a kopance osudu dostala do Sephory a několik let jsem si odstála na prodejnách, později už pro značky jako je Sisley Paris, MAC a líčila, líčila a toužila, že jednou budu právě já líčit reklamy a módní přehlídky a možná jednou filmy a třeba vyhraju jednu z těch make-upových soutěží... No a ono to opravdu přišlo, spíše přicházelo, krůček po krůčku, pomalu, ale sny se prý plní, když jim jdete naproti a já se nechtěla vzdát... V minulosti jsem líčila Fashion Week , reklamu na Samsung S10, Proměny ONA DNES ve spolupráci s Petrou Měchurovou, první desku zpěvačky Mirky Miškechové, herečku a zpěvačku Radku Pavlovčinovou, zpěvačku Tonyu Graves, líčila jsem klipy zpěváka Support Lesbiens Dušana Marko aj...
Co považujete za Vaše největší dosavadní úspěchy v práci vizážistky? Setkala jste se někdy s překážkami, zejména pracovními, nějakými bloky, které bylo velmi těžké obejít, prorazit?
Největší úspěchem byla letošní soutěž Mistrovství v Líčení make.upu v ČR, kde jsme se umístili na 2.místě. Ale to je pro mě spíš začátek, ne, že bych chtěla brázdit jednu soutěž za druhou, to ne. Ale hodně Vás to v tom našem malém ,,rybníčku" plném nových a talentovaných lidí nakopne a dá takovou energii to nevzdat. Že takových chvil bylo! Kdy jsem čekala na práci, koukala na kufr a myslela, že půjdu zpátky někam do kanceláře... Tímhle si ale čas od času projdou i ti nejlepší z nás a nesmí se to vzdát, a za to vděčím také svému muži a přátelům, kteří mě vždy ,,nakopli".
Jaký typ líčení děláte nejraději?
Teď mám před sebou sezónu plnou svateb, které jsou asi největším oříškem každé vizážistky, protože je to obrovská odpovědnost. S nevěstou jste v tu nejkrásnější chvíli jejího života, prožíváte ty všechny emoce s ní a nesmíte nic pokazit, navíc jste trochu i jako psycholog, je to náročné, ale já se na sezónu vždy moc těším. Dále mám ráda reklamy, focení, kde mohu být více kreativní a často ke mně přicházejí ženy pro rady, kde jim pomáhám, jak se líčit, které produkty vhodně vybrat. Některá pracovní setkání jsou tak příjemná, že po letech přerostla v přátelství a my se potkáváme i jinak než jen se štětci. Jako vizážista trochu měníte ženy nejen vizuálně, ale pár tahy zvednete sebevědomí, a to je někdy více než pár lichotivých slov. Je to poslání! Jsem šťastná, že si mohu upřímně říct, že je moje práce zároveň i koníčkem.
Co si myslíte o trendu extrémních makeoverů - změn v líčení u mladé generace dívek, která je na sociálních sítích velmi populární. Dívky mnohdy používají až 30 produktů na tváři najednou. Co Vy na to?
Vždy říkám, že v jednoduchosti je krása, sama ráda dělám svěží lehký make-up, přestože používám více produktů, všeho s mírou. Chodí ke mně slečny a občas se diví, jak to, že při konturování nemodeluji spodní čelist, nezužuji nos nebo nedělám ,,baking" pod očima, jednoduše ne, pokud nemáte pleť přesvícenou umělým osvětlením, je vše vidět a působí nepřirozeně. Mám ráda, když je pleť sjednocená, ale je vidět její textura. Ale pro firmy je to určitě úžasný marketingový tah, když slečna použije např. až 3-4 podkladové báze. Spousta dívek si bohužel nedokáže ani představit, jak po tolika produktech na denním světle takový make-up bude vypadat. Ale takový je teď trend, uvidíme, co přijde dál.
Jaký je Váš nejoblíbenější typ líčení?
Hydratace! Používám víc pečujících produktů než těch make-upových, pleť je pak krásně šťavnatá a působí mladistvě. Po té lehce vklepu houbičkou make-up, trochu korektor, projasním nad lícními kostmi rozjasňovačem a kontury přejedu bronzerem, ten občas použiji na víčka, dám jemnou linku, řasenku, zvýrazním obočí, nejraději tenounkou tužkou, balzám, někdy jen červenou rtěnku a jdu.
Máte také nějaký sen jako vizážistka? Například pracovat u filmu na speciálních efektech nebo líčit někoho známého či vyhrát světovou soutěž?
Určitě, aby se na mě za pár let nezapomnělo (smích), ba naopak. Mít stále spoustu klientek, být pro jiné inspirací případně mít možnost předávat své zkušenosti. Film mě lákal v době, kdy jsem začínala, ale více mě baví zajímavé spolupráce a foto projekty a osobní klientela... Tak třeba se v budoucnu něco zajímavého zase naskytne.
Co podle Vás dělají české ženy v líčení špatně, jaká je jejich nejčastější chyba?
Nejčastěji se setkávám, že je špatný výběr make-upu: odstín a druh, spousta žen si přeje být ,,opálenější" a velmi často vybírá tmavší barvu. Já ale vždy začínám u toho nejdůležitějšího, a to je zdravá pleť. Ženy mají doma x produktů z dekorativní kosmetiky a kupují další a další, aby docílily vysněných looků a je jim zatěžko pořídit si kvalitní odličovače a péči o pleť. Je to pak, jako malovat v bytě stěny a nepřipravit si správně podklad. Naštěstí už dost žen pochopilo, že orámované oko černou kajalkou a nebo perleťový modrý stín nebudou to pravé ořechové a nebo si to dají i vysvětlit.
Zdroj; Michelle Flores Mua-Michaela Jančaříková