Netradiční představení kolekce Můra Návrháře Michala Marka
Návrhář Michal Marek představil novou kolekci s androgenním modelem v hlavní roli. Jak se kolekce představila na přehlídkovém molu?
Módní návrhář Michal Marek má za sebou premiéru své kolekce Můra na přehlídkových molech. Celou tematickou kolekci představil ve čtvrtek 8. října v design boutique hotelu NYX v Panské ulici v Praze. Celá přehlídka se nesla v duchu příběhu zrodu Můry - snu nebo živočicha. I modelky, které na přehlídce účinkovaly, působily ve spojení s duchem kolekce jinak než na běžném přehlídkovém mole, kvůli jejich pohybu připomínajícím let můry. Návrhář také jako první využil androgenního modela Toma Diamonda jako hlavní tvář pro svou kolekci, který celou už tak neobvyklou přehlídku ještě ozvláštnil.
„Dlouho mě pronásledovaly noční můry, nechtěl jsem ani spát, únava mě však dohnala k tomu, že jsem usnul na sedačce ve svém ateliéru, i zde se však můra vloudila do mého snu. Po probuzení jsem cítil dunění hlavy a slabost celého těla, nemohl jsem se ani pohnout, ani vstát, v ten moment to přišlo, úplně čistě jsem viděl celou kolekci včetně hudby, choreografie, barevností (černá, lahvově zelená a smetanová) a doplňků kolekce,“ popisuje sám Michal Marek. Návrhář touto kolekcí poukazuje na to, že neexistuje pouze líbivá tvář našich životů a našeho světa. Svět, život, pocity ani móda nejsou černobílé.
Speciální součástí přehlídky byla také hudba, která vznikla v úzké spolupráci návrháře s Djem. „Hudba, kterou M2o na základě našich rozhovorů sám vytvořil a složil, mě absolutně nadchla, vyjádřil v ní zcela konkrétně mé pocity. Totéž mohu říci i o náladě kampaňových fotografií, které jsou dílem fotografa Anatole Torbina,“ neskrývá své nadšení návrhář, a my musíme uznat, že kombinace hudby s přehlídkou se skutečně povedla.
Nechybělo ani živé pěvecké vystoupení druhé české Superstar 2018, Elišky Ruskové, které se Michal stará o image. Celým večerem návštěvníky provázela moderátorka Miluše Bittnerová, která během přehlídky citovala pasáže ze Shakespearových sonetů a kterou návrhář oblékl do speciálního modelu.
Hosté byli rozmístěni v šesti patrech hotelu, kde mohli sledovat modelky scházející po točitých schodech z nejvyššího patra, ve spojení s unikátní choreografií. Po přehlídce čekala hosty afterparty v zastřešeném atriu hotelu s pop up store návrháře a prezentací partnerů a speciální VIP zónou.