Tato sestava brouků a tulipánů vás bude bavit. Nová kolekce Silky Gang přináší pocit opojení krásou květů v kontrastu s přemírou zlatohlávků
Kolekce Cetonia et Tulipa je inspirována opulentností barokních květinových obrazových zátiší, ilustracemi z herbářů a starých tisků. Autorská kolekce šátků, vyšívaných kabelek a korálkových broží vás provede příběhem a kouzlem jedné krásné krajiny.
Ponořte se do krajiny plné bohatých tulipánových květů a zlatohlávků, která vás v nové kolekci značky Silky Gang jako mávnutím kouzelného proutku přenese do barokního světa módních a uměleckých ikon, markýzy Marguerite de la Sabliére, francouzské královny Marie Antoinetty či Jeana La Fontaine. Kolekce Cetonia et Tulipa nabídne nejen luxusní hedvábné šátky v několika velikostech, ale i vyšívané sametové kabelky a brože brouků v nadživotní velikosti. Oficiální představení nové kampaně proběhne v rámci letošního Designbloku 2023.
„Hlavním motivem šátkové kolekce jsou tulipány v plném rozkvětu i těsně před ním. Celý vzor pak oživují brouci, zlatohlávci. V divákovi i nositeli jsem chtěla vyvolat pocit opojení krásou květů v kontrastu s přemírou brouků,“ říká k nové kolekci designérka a majitelka značky Silky Gang Martina Karafiátová.
Akvarelová šátková ilustrace v kombinaci s klasickou perokresbou je opět, jak už je u Silky Gang zvykem, natištěna na luxusním hedvábném twillu. Šátková hedvábná sada zahrnuje velikosti 90x90 cm, 70x70 cm, 47x47 cm a 124x7 cm. Každá velikost má jiný vzor, ale navzájem se propojují v jeden celek. Hedvábný tisk doplňuje vzor ve velikosti 130x130 cm na kašmíru s hedvábím nebo bavlně s hedvábím.
Kabelky i zdobné brože
„Novinkou v kolekci Cetonia et Tulipa jsou vyšívané sametové kabelky, kterým dominují zlatohlávci ve zjednodušené grafice. Mým cílem bylo vytvořit lehce dekadentní protiklad ke zdobené šátkové ilustraci,“ říká ke kolekci designérka Martina Karafiátová. Kromě kabelek ale kolekce nabídne i ručně dělané plastické 3D brože brouků v nadživotní velikosti. „Brože jsou vytvořené z rokajlových korálků značek Preciosa a TOHO v kombinaci s kovovými detaily pozlacenými 24 karátovým zlatem. Výroba každé brože představuje asi 40 hodin pečlivé ruční práce,“ dodává k novinkám designérka. Brouk se tak pomyslně stává estetickým objektem hodným obdivu a spolu s kabelkami a s šátky tvoří dokonalý a vyvážený komplet.
Za výtvarným konceptem celé kolekce, designem kabelek i broží stojí Martina Karafiátová – zakladatelka značky. Na šátkové ilustraci spolupracovala s výtvarnicí Kateřinou Coufalovou, která se podílela již na několika šátkových kolekcích pro značku Silky Gang. Nedílnou součástí celé kampaně jsou i originální verše vytvořené Jakubem Chodilem. (ukázka viz. v úvodu).
Svět barokních ikon
Hrdinkou fotografické kampaně Cetonia et Tulipa je žena inspirovaná jednak postavou markýzy Marguerite de la Sabliére, mecenáškou a podporovatelkou básníka a spisovatele Jeana de La Fontaine. Představujeme si ji jako na svoji dobu moderní, umělecky založenou ženu, která se zajímá o botaniku a přírodovědu a s La Fontainem ji pojí hluboké a vřelé přátelství. Druhou ženskou polohou je trochu rozverná a rozmařilá postava Marie Antoinetty. Přesně taková, jakou ji vykreslila ve stejnojmenném filmu režisérka Sofia Coppola. Autorkou výtvarného konceptu kampaně je Martina Karafiátová, fotografie jsou dílem Martina Suchánka.
Kolekce Cetonia et Tulipa – šperky, šátky i kabelky budou oficiálně představeny v rámci letošního Designbloku 2023. Expozice značky Silky Gang bude umístěna v rámci lokací Designblok město v showroomu italské značky Natuzzi V Jámě 3, Praha 1, kde budou také všechny novinky předvedeny formou umělecké instalace a performance. Tato kolekce bude v říjnu představena i na designovém veletrhu Blickfang ve Vídni, který se bude konat ve známé galerii MAK.