Ochránci zvířat vyhráli spor o používání angorské srsti

Ochránci zvířat vyhráli spor o používání angorské srsti

Nadnárodní nezisková organizace PETA vyhrála spor o používání srsti angorských králíků, známé pod mohérem. Udělala tím přítrž neetickému zacházení se zvířaty pro masivní výrobu luxusního oblečení. 

Společnost PETA začala bojovat už v roce 2013. Po více jak třech letech se dočkala úspěšného konce. Boj o (ne)používání srsti angorských králíků vyhrála. Kampaň tehdy odstartovala způsobem, který na lidi funguje nejvíce. Vypustila reálné video o tom, jak je zaživa králíkům vytrhávána jejich srst s vidinou luxusního a kvalitního mohérového svetru. Výsledkem toho bylo, že během pár krátkých měsíců několik velkých světových korporátů přestalo angoru používat. Konkrétně výrobu z tohoto materiálu zastavil Calvin Klein, H&M, Zara, Gap, Topshop nebo Ralph Lauren.

Většina s jejím používání ale pokračovala...

I přesto tržby z prodeje angorské srsti šly rapidně dolů. V konkrétních číslech se jednalo o pokles téměř 70% na německém trhu z původních více jak 200 miliónů korun. Čínský trh utrpěl nejvíce mimo jiné z toho důvodu, že se jedná o největšího světového producenta. Obrovský pokles představuje jasnou reakci na odstrašující chování se ke králíkům, které se ale některé značky stále snaží napravit a nevzdat se luxusního materiálu s odvoláním na skutečnost, že králičí srst může být stále využívána díky oholení a ne hrubému vytrhávání z kůže. S tím nemůžeme přímo nesouhlasit, ovšem, až v obchodě narazíte na mohérový svetr, jakou máte jistotu, že králíci před jeho výrobou netrpěli?

Nemáte, že?!

Překvapuje nás informace, že podle průzkumů společnosti PETA si spousta lidí myslelo, že mohér je umělý materiál, a o tom, že pochází z malých králíků a jedná se o přírodní vlákno, nemělo ani tušení. Ohledně angorské srsti tak neexistovalo žádné povědomí, natož o jeho získávání. I přes velkou pozornost, kterou PETA k angoře přitáhla, třeba italské luxusní značky u ní i nadále zůstávají. Přeci jen se bavíme o měkkém, hebkém a příjemném materiálu, který znamená luxus. Na uklidněnou nutno dodat, že neetické zacházení měla na svědomí zejména Čína. Většina evropských a amerických farem zapřísáhle tvrdí, že králíky prostě jen střihá. Někteří menší dokonce zůstávají u klasického ručního stříhání než používání strojků na elektřinu.

moherovy_svetr_magazin_moda.jpg

creapukla.com ; businessoffashion.com

Mohlo by vás zajímat