Osvětová kampaň Střevotour ve Fashion clubu

Osvětová kampaň Střevotour ve Fashion clubu

Přestože máme jen jedno zdraví, často opomíjíme prevenci, která může pro nás to nejcennější ochránit.

Téma jako zhoubná onemocnění jsou často veřejným tabu, ale ať chceme nebo ne, Česká republika patří mezi země, kde se rakovina tlustého střeva a konečníku, odborným názvem kolorektální karcinom, vyskytuje mimořádně často.

Při srovnání s jinými státy je u nás dokonce nejvyšší výskyt tohoto onemocnění. Každý rok je v České republice zhoubný nádor tlustého střeva či konečníku diagnostikován asi 8200 lidem, a je tak druhým nejčastějším nádorovým onemocněním českých mužů i žen.

Proto by měla sílit i naše obezřetnost a kladný vztah k prevenci, jímž se pyšní třeba i spolek Onkomaják, který už šest let pomáhá onkologicky nemocným pacientům. A i v červnu pokračuje ve svém putování s osvětovou kampaní Střevotour.

Už dnes, tedy v pátek 12. června, kampaň navštíví akci Onkofashion & Onkobeats ve Fashion clubu v nejvyšším patře OD Kotva v Praze, kde bude od 18.00 hodin součástí programu malá módní přehlídka oblečení společnosti Cadenza, které předvedou některé letošní finalistky soutěže Česká Miss a účastníky přijde pozdravit i známý herec Miroslav Etzler, který je tváří této kampaně.

Návštěvníci Střevotour budou mít i unikátní možnost projít se modelem tlustého střeva o rozměrech 9 x 4 metry a prohlédnout si, jak vypadá tlusté střevo uvnitř. Uvidí nejen zdravou sliznici, ale také choroby, které tlusté střevo nejčastěji postihují, včetně těch nejzávažnějších.

Mysleme na to, že zdraví máme jen jedno.

 

Zdroj:onkomajak.cz

Mohlo by vás zajímat