Popletené logo jako limitovaná edice - je libo DEISEL nebo DIESEL?
Padělané oblečení se často vyznačuje popleteným logem. Značka DIESEL svou limitovanou edicí se asi snaží dokázat, že se není za co stydět. Ani za padělky.
Značka Diesel si na newyorské Canal Street (ulice proslulá stánky s padělaným oblečením a doplňky téměř jakékoli značky.) otevřela vlastní obchod, do nějž lákala na nízké ceny. Jeho otevření připadlo zároveň na první den New York Fashion Week. Ve svém stánku prodávala oblečení se zpřeházeným logem - namísto DIESEL stálo na cedulkách DEISEL. Reálně se ale opravdu nejednalo o podělky, nýbrž o speciální limitovanou kolekci značky. Oblečení, které si tam tedy lidé zakoupili za podezřele nízké ceny, bylo opravdu značkové a stejně kvalitní jako to, co má na cedulce napsáno logo správně. Jelikož obchod na Canal Street své zásoby vyprodal, je možné speciální kolekci zakoupit i online. Brzy se ze všech, kteří si koupili triko nebo džíny s logem DEISEL, stanou šťastlivci vlastnící sběratelský kousek.
DIESEL touto cestou pokračuje v již započaté kampani, jež bojuje proti studu za nedostatky. Snaží se ukázat, že i přes drobné chyby se v celku může jednat o kvalitu. Značka se mimo jiné v rámci zmiňované kampaně Go with the flow snaží podnítit lidi, aby neoblékali trika s velkým logem jako ukazatel společenského statusu, ale raději nosili to, co se jim ve skutečnosti líbí. Nehledě na to, jestli na cedulce stojí DIESEL nebo DEISEL.
Nabízí se však otázka, zda tímto krokem nejde značka tak trochu také sama proti sobě. Opravdu je vhodné nabádat lidi, aby si kupovali padělky a tím podporovali šedou ekonomiku? Nebo se na kampaň Dieselu můžeme dívat úplně jednoduše – snažila se vystoupit z davu a být tak trochu vtipná. Z toho úhlu pohledu, se jí to podařilo.
adweek.com ; diesel.com