Povídali jsem si s ředitelem internetového e-shopu panem Wagnerem
Modino.cz nabízí široký sortiment dámské módy. O tomto e-shopu jsme si povídali s ředitelem panem Petrem Wagnerem
Kdy Vás poprvé napadlo založit e-shop zaměřený na dámskou módu a proč právě e-shop?
Jakožto firma působící v oblasti přímého marketingu máme veškeré zázemí pro kvalitní prodeje prostřednictvím e-shopu. Prodej módy přes internet zcela zapadá do portfolia našich činností, je to to, co umíme a zároveň e-commerce je strategická oblast našeho směřování.
Podobných e-shopů je dnes na trhu velké množství a jen málo z nich skutečně prosperuje. Jaké byly Vaše začátky a kdy jste zaregistroval první úspěch?
Měli jsme bohaté zkušenosti s fungováním e-shopů našich stávajících obchodních konceptů, ale chtěli jsme se výrazněji zaměřit na mladší cílovou skupinu, a to takovým projektem, který nebude řízen jednostranně „prověřenými“ marketingovými a kreativními aktivitami ze zahraničí, ale umožní nám, abychom se sami realizovali. Máme silné zázemí k tomu, abychom oslovili velké množství potenciálních zákaznic. Při plánování jsme se drželi „při zemi“, což se nám vyplatilo a umožnilo postupný, ale stabilní růst, který umožňuje efektivní zvyšování budgetu do tohoto projektu a následně vede k nárůstu počtu nových zákazníků. Tak jsme se po prvním roce po spuštění modino.cz propracovali od jednotek a desítek objednávek denně až k nynějším stovkám. Je za tím ale kus práce celého týmu lidí. Hodně e-shopů to zkusilo a neuspělo. Myslím, že hlavní příčinou je podcenění specifik módního sortimentu, hlavně umět si poradit s možností bezplatného vrácení zboží, skladovými riziky (vždyť si spočítáte sami, kolik kombinací vzniká, když nabízíte např. konkrétní tričko v šesti velikostech a třeba v pěti barvách. Tohle dělat z garáže nejde...
Modino.cz je e-shop zaměřen pouze na dámské oblečení?
Ano, stěžejním sortimentem je dámské oblečení a módní doplňky. Na modino.cz nabízíme také francouzskou Bio kosmetiku. Počet nabízeného módního oblečení a doplňků je ale mnohonásobně vyšší, okolo 2 000 položek.
Cílíte svou nabídku na určitou věkovou kategorii?
Nejvíce zákaznic podle věku máme mezi 25-45 lety, samozřejmě jich je také celá řada mimo tuto věkovou kategorii, a to jak nad, tak i pod-mladší.
Proč právě tato věková kategorie?
Tyto zákaznice vědí co chtějí, vědí, že si nechtějí kupovat oblečení venku na tržnici ale ani nechtěji zbytečně utrácet jen za visačku nějaké prémiové značky u zboží, které je právě ve slevě. Hledají rozmanitost - v barvách, módních stylech, provedení a střihu. Líbí se jim francouzská móda, španělský temperament, chtějí zaujmout něčím pěkným. A hlavně – vědí, že mohou v klidu nakupovat na internetu, rychle, bez problémů, bez rizika.
Na Modino.cz najdeme tedy francouzskou a španělskou módu. Proč právě zahraniční módní značky?
Francie a Španělsko jsou trhy, kde ženy (ale nejen ty) tradičně po dlouhá léta kladou módě velký důraz. A nemyslím tím extravaganci, ale pěkné módní kousky pro každodenní nošení i specifické příležitosti. Chceme, aby nabídka na modino.cz byla elegantní, s šarmem a temperamentem, kvalitní a zároveň cenově dostupná. Proto jsme si vybrali právě tyto dodavatele z portfolia naší nadnárodní skupiny.
Můžete nám tyto značky blíže charakterizovat?
Na www.modino.cz je zákazníky nejoblíbenější kolekce zn. Venca - to je španělská móda prvotřídní kvality a přitom cenově velmi dostupná. Mladistvé modely, svěží doplňky podtrhnou temperament, dodají sebevědomí a novou energii. V nabídce značky Venca můžete najít doplňky jako pásky, boty na klínku nebo sandálky, ale také kabelky, prvotřídní bižuterii jako náušnice, náhrdelníky a náramky a samozřejmě kvalitní stahovací spodní prádlo.
Druhou nejoblíbenější kolekcí na modino.cz je značka Blancheporte. Je to móda, která přichází přímo z romantických uliček Paříže, a to nejen pro ženy s křivkami modelky! Elegance, glanc a šarm charakterizují tradiční značku Blancheporte. Oblíbeným modelem značky jsou především prodloužené plavky tankiny, které najdete v nabídce hned v několika variacích. Mimo plavky, oblečení a kabelky má značka v sortimentu také povlečení a domácí potřeby.
Připravujete pro své zákazníky na letošní letní sezónu nějaké speciální akce?
Nebudu zmiňovat pouze slevové marketingové akce, které část zákazníků prostě chce mít nebo akce, kdy bez předchozího avíza zákaznicím do jejich balíčku zdarma vložíme nějaké překvapení nebo slevovou poukázku na další nákup..., ale další, např. co se týče nabídky: připravujeme další rozšíření počtu nabízených položek na plánovaných 3000 kusů. Uživatelkám zaregiostrovaným k odběru novinek budeme zasílat konkrétnější inspirace k aktuální módě – tématicky zaměřené rady (např. móda v barvě červené, černé, proužkované a podobně). Co se týče uživatelských funkcionalit na www.modino.cz, tak brzy na zkoušku u vybraných produktů nabídneme prostorové zobrazení (prohlížení produktu dokola). A ještě pár dalších lahůdek!
Domníváte se, že jsou Vaše služby něčím nadstandardní?
Určitě jednou z našich výhod je rozmanitost nabídky – jinými slovy velký počet různých oděvů, ze kterých si zákaznice mohou vybrat. Nejsme limitováni čtverečnými metry prodejní plochy a ani tím, který sortiment někdo v zahranicí rozhodne zařadit do nabídky pro Východní Evropu. Nabízíme stejnou aktuální módu, jako je tomu u těchto značek zrovna ve Španělsku, Francii a dalších západních zemích. Není také zcela běžné, aby zákaznice měly možnost objednat zboží bez nutnosti placení poštovného. Na modino.cz to možné je.
Poskytujete svým zákazníkům něco navíc?
Už jsem některé věci zmiňoval. Důležité je to, že se nám s rozjezdem www.modino.cz daří, ale bereme to pokorně, ne s nosem nahoru. Víme, co bychom chtěli vylepšit, přidat, zozšířit, čím bychom chtěli překvapit. Je toho dost, ale půjde to, baví nás to!
Co byste na závěr vzkázal našim čtenářům?
Pokud ještě nejste naší zákaznicí a neznáte nás, podívejte se na modino.cz. Zaujme-li Vás něco (určitě ano), vyzkoušejte to. Nejsme garážoví prodejci, budete příjemně překvapena. Budete moc ráda a spokojená, že se budete líbit! Toto je náš cíl. Pokud budete mít pocit, že tomu tak není, vraťte nám zboží zpět a my Vám obratem pošleme Vaše peníze.
Zdroj: Moda.cz a Petr Wagner