Prada a její objevování Frankensteinova monstra a dalších příšer

Prada a její objevování Frankensteinova monstra a dalších příšer

Na milánském Fashion Weeku toho bylo k vidění hodně. Návrháři se snažili ukázat spíše než originalitu promyšlenost a splynutí se společenskou poptávkou. Odlišně to viděla značka Prada. V dnešní době ale není prostor pro experimenty.

Geniální a zároveň šílená kolekce

Hlavní návrhářka Miuccia Prada vůbec neskrývá svou lásku k literatuře. Před dvěma měsíci se pokusila přímo na přehlídce pánské kolekce vzkřísit Frankensteinovo monstrum. Ano, čtete dobře. Miuccia Prada se zamilovala do tvorby Mary Shelly, která je právě autorkou románu Frankenstein, jenž pojednává o geniálně šíleném vědci, jemuž se podaří vytvořit člověka.

Láska k literatuře

Obdiv ji zřejmě nepřešel, a tak pokračuje ve vyprávění příběhu i v letošní kolekci ready-to-wear. Přímo například zobrazuje Frankensteinovo monstrum se svou snoubenkou na šatech, které na přehlídce předváděla modelka a herečka Cara Delevingne. Návrhářka snoubí strach s romantikou. Přesně tyto vlastnosti podle všeho chtěla ve čtenářích vyvolávat i slavná spisovatelka a bojovnice za práva žen.

Děsivé překvapení 

Nikoho asi nepřekvapí inspirace, kterou návrhářka pro svou kolekci zvolila. Miuccia Prada je noblesní, angažovaná a moderní žena. Přesně jako byla popisována Mary Shelly. Je nezávislá a aktivně se zajímá o problémy, které sužují svět a především její milovanou Evropu. To, co divák nečekal, je možná provedení, které se svou temnotou vůbec Pradě nepodobalo. A to halloweenskými účesy počínaje a písní od Lady Gaga - Bad Romance konče.

Skrytý účel

Celkový efekt monstrózní romantiky tvořily především detaily. Originální kabelky, originální účesy a opravdu masivně velká obuv. Naopak však dle některých kritiků kolekce postrádá hru barev a odvážnějších kombinací, které k Pradě donedávna patřily. Analytik Financial Times se dokonce o přehlídce vyjádřil tak, že podle něj „Prada pouze zkouší změnu, čímž reaguje na dlouhodobý pokles prodeje". Nasvědčují tomu i vyjádření vedení - majitele Patrizio Bertelli, který minulý rok na tiskové konferenci přiznal, že Prada započala novou fázi progresu. Odborníci se proto domnívají, že se společnost musí chovat více konzervativněji a neexperimentovat. Mediální skandál je totiž to poslední, co si může značka aktuálně dovolit.

Financial Times, Vogue, WWD

Mohlo by vás zajímat