Převratná kampaň Louis Vuitton mění pohled na módu
Kreativní ředitel Virgil Abloh představil svou první kampaň pro pánskou kolekci ve své funkci. Dojemná, promyšlená a převratná kampaň hýbe světem.
8 měsíců po svém debutu s pánskou přehlídkou nikdo nečekal ještě lepší kampaň. První kreativní návrhář pro legendární značku Louis Vuitton je tmavé pleti a svou etnickou skupinu zařadil i do nové kampaně. Reklama má svůj příběh dnešního muže. Rozdílem je, že poprvé se objevují modelové tmavé pleti u Louis Vuitton v pánské kolekci.
Od raného dětství
Abloh o tom, co chce veřejnosti sdělit, přemýšlel dlouhou dobu. Rozhodl se rozdělit kampaň do tří částí. První část je věnována dětství, dospívání a oděvu, který nás formuje v tomto procesu. V reklamě je k vidění roztomilé černošské dítě, které znázorňuje čistotu dětské duše a perspektivu, kterou v dětech máme. O něco starší chlapec už zobrazuje touhy dneška a faktory, které nás ovlivňují. Sny naší generace nad 12 let jsou spojovány s oblečením, kde jsou jasné motivy světa čaroděje ze Země Oz. K vidění bude od března.
Pracovní studio
Druhou částí je pracovní studio, kde jsou přítomné i děti. Jde o poselství různorodosti, inkluzivity a svornosti. Samotný návrhář Virgil je uprostřed zachycen při práci. Muži jsou oblečeni v nejvýraznějších kouscích z kolekce: na míru šité bílé obleky a květinové vzory na street fashion oděvech. Silný dojem z fotografie je vytvořen na základě olejové malby z roku 1855 od malíře Gustave Courbet. Malba měla název „Malířovo studio“. K vidění je od února.
Studentská léta
Finální zakončení kampaně je prostřednictvím studentů. Abloh zachytil atmosféru studentské koleje či univerzity, kde studenti oblékli barevná trička darovaná návrhářem. Návrhář měl poprvé nápad obléknout studenty do jeho triček během jarní pánské přehlídky pro rok 2019. Pozval 1500 studentů. Z toho se zrodilo finále kampaně. Abloh podporuje důležitost vzdělání. Celá kampaň vyvolala pozitivní emoce u černošské komunity. Konečně se cítí být součástí jedné z nejluxusnějších značek všech dob.
Podobnost s historickými kampaněmi
Barevná škála a ostré odstíny jsou v kampani podobné reklamám, které v 80. a 90. letech používala značka United Colors Of Benetton. Ta často zaujala právě duhovými barvami. V případě Louis Vuitton se jedná o hlubší myšlenku sounáležitosti, soudržnosti a rozmanitosti od narození. Vliv okolí na náš život je v kampani klíčový. Jak moc důležité je být respektován a akceptován.
Zdroj; teenvogue.com, thesource.com