Proč jsou zářijová čísla časopisů tak nabitá?

Proč jsou zářijová čísla časopisů tak nabitá?

Pokud jen trochu čtete módní časopisy, moc dobře víte, jak velký poprask se děje okolo zářijových vydání po celém světě. Proč tomu tak je?

Každoročně se módní magazíny napříč státy i světadíly předhánějí, kdo bude mít nejtlustší vydání, největší hvězdu na obálce, nejlepší dárek a nejpůsobivější fashion story. Proto se ptáme, proč je to vlastně tak důležité, jak bude vypadat zářijové číslo? Proč ne třeba lednové, červnové nebo prosincové? Proč zrovna září?! Pro odpověď není třeba chodit daleko a snadno se i pochopí. Září je totiž kromě měsíce, kdy děti jdou zpět do školních lavic také měsícem, kdy i dospělí lidé se po odpočinku vrací do pracovního vytížení, čeká je druhá polovina roku a potřebují své myšlenkové pochody rozjet na plné obrátky. Kromě toho sem můžeme řadit i další skutečnosti, kterými je třeba řada kulturních akcí, Fashion Weeky po celém světě a kromě toho se září už stalo pro módní magazín symbolické. V září je prostě třeba být nejlepší ve všem, v čem to jde. 

Ve světě se vedení časopisů snaží na titulku získat super známou celebritu oblíbenou mezi ženami i muži, s níž je focení a rozhovor domluvený klidně dlouhé měsíce dopředu. Spolu s ní kladou důraz taktéž na bohaté zastoupení nejrůznějších módních i kosmetických značek na svých stránkách v podobě inzerce. Protože hodně vynáší. A klienty na ni dobře nalákají, když řeknou, že na obálce mají tu danou celebritu. V Česku i v tomto ohledu funguje business lehce odlišně. Jelikož české časopisy jen stěží dostanou na titulku světové zpěvačky a herečky jako Taylor Swift nebo Jennifer Lopez, sází spíše na reklamní dárky a slevy pro čtenářky. Česká mutace Elle aktuálně pro letošní rok drží v ruce jedinou horkou kartu a to rozhovor s Jágrem a jeho přítelkyní, zato český časopis Marianne jako již tradičně předkládá svým čtenářkám slevové kupóny na podzimní nákupy. Takže zatímco v zahraničí radí, jak se znovu nabudit na chození do práce a jak stylově se k tomu obléknout, Češi raději rovnou dají slevu na nákup nového podzimního oblečení. Že by proto, aby se vyhnuli případnému pochybení při razení? To nebudeme soudit. 

Tak jako tak, září je nabité. V zahraničí, i v Česku. Jenom všude jinak.

whowhatwear.com 

Mohlo by vás zajímat