Proč všechny slavné značky mají podobné logo?
Také jste to zaregistrovali? Luxusní módní značky jako by zaměstnávaly jeden a ten samý tým designérů pro svá loga. Pojďte se s námi podívat na to, proč jsou všechna loga luxusních módních značek téměř identická.
V jednoduchém logu tkví síla
Co je novým módním trendem v tvoření loga módních společností? Přeci heslo - v jednoduchosti je síla. Možná jste v poslední době zaregistrovali, že si většina luxusních módních značek změnila nebo spíše zjednodušila svá loga. Jedná se například o značky Burberry, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Diane von Furstenberg, Balmain či Berluti. Pozornému oku ale neunikne, že změna přiblížila všechny značky k jednotnému designu.
Exkluzivita a luxus
Přitom nikdo nediktuje značkám, jak mají jejich loga vypadat. Dle nejnovějších výzkumů však zákazník vnímá luxus ve formě profesionální jednoduchosti. Černobílé logo podle odborníků vyvolává v zákazníkovi pocity exkluzivity a důvěryhodnosti. Černobílá koncepce je však již dlouhodobě v marketingu známá, novinku ve tvorbě luxusního designu loga přinesla značka Burberry před loňským Londýnským týdnem módy. Tehdy značka slavnostně zveřejnila své nové logo. Slavnostní proto, že ke změně loga došlo po téměř dvou dekádách existence značky. Na první pohled se však o nijak radikální změnu nejednalo, značka změnila pouze nápis na "Burberry London England" a font písma z oblých písmen na ostřejší stínované písmo. Autorem designu byl Peter Saville, který je známý svou prací pro další velké značky jako Lacoste či Tate Modern. Sám také zpracoval v roce 2017 koncept loga značky Calvin Klein.
Spokojenost zákazníka
Je však pravdou, že loga značek jako Céline, Rimowa, Diane von Furstenberg, Balenciaga či Saint Laurent jsou pro některé zákazníky z hlediska designu loga téměř k nerozeznání, a někteří tyto kroky vedení tvrdě kritizují. Tvůrce některých log pro luxusní módní značky Bill Gardner ze společnosti LogoLounge však v rozhovoru pro magazín Bloomberg vyvrátil, že by loga identický font používaly. Liší se často velikostí mezer mezi písmeny a či tloušťkou kontury a sklonem. Luxusní značky prostě potřebují luxusní loga a obchodní strategií prostě někdy bývá i jednoduchá koncepce - nelišit se. A pokud tato strategie optimálně funguje z hlediska marketingového i komunikačního mixu a neohrožuje prosperitu značky, vedení nemá co ztratit. A my můžeme tak sledovat, jestli se tento koncept stane globálním dlouhodobým trendem, či zda jde pouze o krátkodobý výstřelek designerů.
Fashionista, Bloomberg, NY Times