První česká konference o influencer marketingu se blíží
Marketingové trendy zrychlují stejně jako naše doba, a tak není jednoduché držet krok s dobou. Jasno v nových trendech marketingu by však mohla udělat chystaná konference zaměřená na tzv. influencer marketing. O čem je vlastně řeč se dozvíte v našem článku.
Vlivná společnost
Influencer marketing je složeninou dvou pojmů. Marketingu, který je myšlený spíše z hlediska businessu, pojmu 21. století - influencer. Z definice Word of Mouth Marketing Asociace (nezisková organizace zabývající se propagací Word of Mouth Marketingu) vyplývá, že influencer (ovlivňovatele) je„osoba, která má prostřednictvím ústní cesty větší než průměrný vliv nebo dopad na příslušném trhu". Influenceři jsou tak v konečném důsledku většinou celebrity, formální autority, média, experti v určitém oboru a další. Konečně pak z této definice můžeme odvodit, že sousloví influencer marketing označuje obor, ve kterém obchodník identifikuje, vyhledává a získává ovlivňovatele trhu (influencery) na podporu svého podnikatelského cíle.
Ti nejlepší z nejlepších
A právě to, jak správně identifikovat a získat tyto influencery nebo jak se vlastně influencerem stát, je tématem vůbec první konference zabývající se influencer marketingem a influenceringem jako takovým. Celodenní konference se bude konat 16. října v Praze, v novém prostoru coworkingového centra HubHub v Paláci ARA. Na konferenci vystoupí mnoho předních českých influencer marketingových agentur, jako je Getboost, Elite Bloggers, World of Online, The Hive, Fragile Agency, Wedigital či Subscribe. Dále se návštěvníci mohou těšit na zajímavé pohledy a zkušenosti zástupců firem jako Footshop či Heureka. Program nabízí široký okruh témat, například sociolog a ředitel agentury Behavio Jiří Boudal prozradí, jak data o podvědomém rozhodování spotřebitelů při nakupování lze využít při hledání toho správného influencera, Andrea Pavelcová z eLegal rozebere influencering z pohledu práva a také budou představena data z výzkumu Univerzity Karlovy o vnímání reklamy a etice na sociálních sítích. Své názory zde představí také samotní influenceři, z nichž přislíbili účast například Adam Mišík, Gabriela Heclová, Markéta (Makyna) Poláková, Karel Šrámek a Albert Bately (youtuberská dvojice Pims), Lukáš (Lukefry) Fritscher či Agi Archer.
„Cílem konference je zástupcům firem a dalším zájemcům poskytnout co nejvíce informací o tom, jak dělat influencer marketing s měřitelnými výsledky, návratností investice, ale zároveň tak, aby nepoškodil jméno značky a byl výhodný jak pro firmu, tak influencera,“ říká organizátor Jakub Stejskal z marketingové agentury Grapefruit Company.
Kromě slibovaných přednášek se návštěvníci mohou těšit i na praktické workshopy, kde se můžete naučit, jak s influencery reálně pracovat a využít jejich potenciál na maximum, nebo jak si sami můžete vybudovat vaši značku na sociálních sítí. Tyto zkušenosti mohou ocenit lidé nejen z businessu. Ve světě, kterému vládnou sociální sítě, se tyto zkušenosti totiž hodí téměř každému. Více informací najdete zde.