Puma a její první kroky k udržitelnosti
Globální sportovní značka PUMA a organizace First Mile vytvořily novou kolekci z recyklovaného plastu. Výsledkem spojení je stylová sportovní kolekce oblečení, bot i doplňků s příběhem. Koupí ekologické kolekce PUMA x FIRST MILE z recyklovaného vlákna, které pochází z plastových lahví shromážděných na sběrných sítích organizace First Mile, uděláte malý, ale významný krok směrem k udržitelnosti.
Organizace First Mile se soustředí na sběr plastových lahví za účelem vytvoření a udržení pracovních míst a snížení znečištění životního prostředí. Svými sběrnými sítěmi podporuje obyvatele Tchaj-wanu, Hondurasu a Haiti. Sesbírané láhve jsou roztříděny, vyčištěny a poté přeměněny na vlákno, jež se používá k výrobě nových produktů. Společnost PUMA navázala spolupráci s First Mile v reakci na svůj závazek snížit dopad na životní prostředí a dodržovat kodex „Forever Better“.
„Program PUMA a First Mile přeměnil už více než 40 tun plastového odpadu ze skládek a oceánů na zbrusu nové módní kousky. Díky tomuto programu bylo odhadem znovu využito 1 980 286 plastových lahví,“ říká Stefan Seidel, vedoucí firemní udržitelnosti ve společnosti PUMA, a zároveň dodává: „Tato kolekce zahrnuje kousky od obuvi, triček, kraťasů, kalhot až po bundy. Všechny tyto oděvy jsou vyrobené z 83 % až 100 % udržitelného vlákna, které je získáno zásluhou First Mile.“
„Věříme, že kdokoliv si koupí tuto kolekci, bude se v ní cítit dobře. Nejen s ohledem na to, že si vybral udržitelný materiál, ale i s vědomím, že podpořil organizaci First Mile. Ta se totiž z velké části zasloužila o vznik kolekce. Je to přece jejich materiál, z něhož je vyrobena,“ řekla Kelsey Hallingová, která je ve společnosti PUMA zodpovědná za spolupráce ve společnosti First Mile.
Sportovní kolekce PUMA x FIRST MILE je od 21. února 2020 na PUMA.com a ve vybraných prodejnách po celém světě. Na českém trhu budou vybrané kousky z kolekce k dispozici u prodejců Footshopu, Queens, FreshLabels, A3Sport, UrbanStore, Espace, Vemzu, Sportisimo, Puma Concept Store v Palladiu či v Top4Sport.
Některé snahy globálních firem se mohou zdát být tzv. "greenwashingem", což je termín označující snahu organizací o lživý enviromentální obraz sama sebe. Je bez pochyby, že PUMA stále produkuje veliké množství neetického oblečení, ale pokud zákazníci ukážou velký zájem o udržitelné zboží, věříme, že se ke stále větším krokům odhodlá většina světových značek. Spolupráce s organizací, jako je First mile, je ale určitě záslužným a dobře zvoleným krokem. Jen tak dál!
foto: puma.com