Řetězec H&M - je nespokojenost s ním namístě?

Řetězec H&M - je nespokojenost s ním namístě?

Hraje jednu z nejpodstatnějších rolí módních nadnárodních gigantů. Rozrůstá se, ale zdaleka ne pro všechny patří k oblíbeným. Jsou věci, které se nám na H&M nelíbí... 

ODPOVÍDÁ VŮBEC POMĚR KVALITY A CENY?

Poměr kvality a ceny je důležitým tématem od pradávna. Naprosto logicky. U H&M vzniká dojem, že střihově podobný kousek, který naleznete v sekci business módy dnes a ten, který byl k dostání před 3 lety, je dnes dražší. Vzrůst cen je naprosto přirozený. Ale opravdu je v pořádku, že se bavíme o vzrůstu ne desítek, ale často stovek korun za jeden kus oblečení? Existuje široká skupina žen, která nemá problém dát za oblečení o dvě stovky více, pokud ví, že nějakou dobu vydrží. Ovšem už není moc lidí, kteří si za 600 Kč chce koupit bavlněné šaty, které vydrží sezónu či dvě. Nastolujeme tím otázku, jak moc pečlivě je oblečení šito? Propracování střihů vyhovuje, přesto naším závěrem zůstává, že ve většině případů je cena kvalitě neúměrná. Bohužel. 

JE PODOBA PLUS SIZE KOLEKCÍ TÍM, CO CHTĚJÍ ŽENY NOSIT?

Je chvályhodné, že má H&M ve své nabídce zařazeny i větší velikosti než 42. Tím ovšem dobrý úmysl končí. Nejsme si totiž jisti, zda móda H&M+ je vlastně to, co chtějí ženy s velikostmi 44-54 ve skutečnosti nosit. Když se podíváte na nabídku plus size oblečení, zjistíte, že výběr je nejen výrazně omezený (s trochou nadhledu, je to pochopitelné), navíc ale neobsahuje téměř žádné z módních trendů ani nadčasové módy. Ve většině případů se jedná o basic kousky ve větších velikostech, což ženám s výraznějšími křivkami moc nepomáhá, jelikož bílé bavlněné triko seženou téměř kdekoli. Navíc je zanedbáváno hned několik skutečností. Například většina takových žen preferuje minimálně krátký rukáv a halenku bez rukávů si v žádném případě nekoupí. Problém je také s délkou oblečení. H&M (i v běžném sortimentu) pracuje s jakousi základní výškou okolo 165 cm. Tudíž vyšší a silnější ženy si nekoupí košili, která jim bude sedět, natož aby jim alespoň zčásti překryla boky.   

JE PŘÍSTUP FAST FASHION UDRŽITELNÝ?

H&M se sice napřímo nevyjadřuje k tomu, že drží politiku Fast Fashion řetězce, ale ani nemusí, protože je to na něm znát jako na jednom z nejvíce. Kolekce se střídají na hlavních prostorách výloh zhruba po čtyřech týdnech, takže už se zdaleka nedá hovořit o podzimní a jarní kolekci nebo změnám 4x do roka. Řetězec valí neustále nové a nové oblečení, u ověřených kousků jen mění barvy a vzory, mimo to vymýšlí nové střihové provedení, kombinace materiálů a nevšední ozdoby. Někdy přijde s něčím lákavým, jindy jen zůstává rozum stát. Aktuálně směřujeme ke kolekci pod názvem Luxusní dovolená. K luxusu má kolekce hodně daleko, spíše by se dala ustát pod festivalovou vlnou, ale ani tak není o co stát. Nepochopitelné vzory, nelibé kombinace barev, prazvláštní materiálové volby a střihové úpravy. Jo a k tomu přepísknuté ceny. 

Plyne nám z toho hlavní odpověď. Snaha řetězce H&M o neustálé novinky nevede už dále k ničemu přínosnému. Jsme přehlcováni novými kolekcemi, které ani nestíháme procházet a především také spoustou ne dostatečně kvalitního a promyšleného oblečení. H&M se zájmem obsáhnout na poli módy vše, co jen jde, pomalu přestává zvládat. Pánská móda se stále drží v dobrých mezích, dámské kolekce ale často trpí. 

Už si ani nevzpomínáme, kdy byla nějaká vážně povedená.

Možná je to tím, že je jich tolik.

Možná něčím jiným...

jezebel.com ; hm.com

Mohlo by vás zajímat