Rozhovor s Petrou Hušpauerovou z Appart Label

Rozhovor s Petrou Hušpauerovou z Appart Label

Jestli hledáte pohodlné oblečení, které nebudete nikdy chtít svléct a zároveň v něm budete vypadat fantasticky, seznamte se s malou českou značkou Appart Label. Šijí krásné, minimalismem inspirované oblečení z teplákoviny. Víc se dozvíte v rozhovoru s designérkou Petrou Hušpauerovou.

Čím se podle Vás liší Vaše oblečení od toho, co se dá pořídit v běžných řetězcích?

Základ je kvalitní šití a kvalitní materiály. Ale gró všeho jsou detaily, ty mne vždy zajímaly a bavily. Chtěla jsem, aby se na pohodlném oblečení, které je na pomezí normálního nošení a nošení na doma, našlo něco speciálního, signaturního, něco, co nás odliší a charakterizuje.

Jak si vybíráte látky, ze kterých šijete?

Látky, které používáme, trochu stále obměňujeme. Kvalita bohužel občas klesne a musíme najít jinou variantu. Nechávám si dovážet materiál z Německa, Holandska nebo také testujeme bio materiál z Česka. Teď mám třeba černou látku na míru, přesně nabarvenou tak, jak já chci, aby černá černou byla. Je to nekonečný boj, neustálé hledání a pátrání, aby zákazníci dostávali tu samou kvalitu, na kterou jsou zvyklí.

Jak vypadá výrobní proces značky Appart Label?

Střih vymýšlím já, já také vybírám látky. Na šití mám moc šikovnou švadlenku, já pomůžu, když se třeba v dílně nestíhá, ale nejsem tak zdatná. Zaměřuji se spíš na doladění detailů, stužek nebo koženkových aplikací. Po závěrečné kontrole jde oblečení do showroomu BACKYARD na Kozím plácku nebo přes e-shop rovnou k zákaznicím. Upravujeme oblečení na míru, jde hlavně o zkracování nebo prodlužování, každopádně se snažíme být v co nejužším kontaktu se zákazníkem.

Kolik kousků od jednotlivých modelů vyrábíte?

Záleží samozřejmě na úspěšnosti typu daného modelu. Už neděláme sezony jaro/léto, podzim/zima, ale máme základní řadu tepláků a mikin, které se dají nosit po celý rok. Odhadem ušijeme sto kusů toho nejoblíbenějšího typu tepláků. A pak jsou tu sezonní kousky jako sukně nebo šaty, ty šijeme ve velice malých sériích, okolo třiceti kusů. Takže by se nemělo stát, že se v mém oblečení budou lidé potkávat na ulici.

Kdo u Vás nakupuje, jak vypadá Vaše typická zákaznice?

Když jsem začínala, tak jsem měla o cílové skupině jinou představu. Myslela jsem, že budu šít hlavně pro mladé lidi, studenty a podobně, ale nejvíc u mě nakupují maminky na mateřské dovolené, které určitě ocení to, že se tepláky mohou hodit do pračky na třicítku a všechny detaily ať stuhy nebo koženka, jsou dostatečně testované, a nic se jim nestane. Také u mě nakupují těhotné ženy, moje střihy jsou oversize, takže je může nosit i žena s bříškem.

Proč jste se rozhodla právě pro teplákovinu?

Já jsem odjakživa chodila v pohodlném oblečení. K teplákům mám silný vztah už z dětství, kdy jsem trávila léta u babičky a nosila jsem poděděné velké tepláky po bratrovi nebo sestřenicích. A když přišel nápad, že bych se mohla věnovat vlastnímu podnikání, tak jsem spíš z vtipu řekla, že bych mohla šít stylové tepláky, ve kterých by člověk chtěl jít ven, nejen s odpadky, tak mi můj bratr řekl, že to není zas tak špatný nápad.

Bylo těžké rozjet svou vlastní značku?

Ze začátku jsem ještě dlouho pracovala v regulérním zaměstnání, ale musela jsem svou práci v agentuře opustit, protože jsem neměla šanci všechno stíhat. Trvalo pět let, než jsem mohla říct, že mě Appart živí. Hodně mi pomáhá můj bratr, za co jsem mu moc vděčná. Já jsem spíš na tu kreativní a estetickou stránku, on řeší finance a cenotvorbu. Dobře se doplňujeme.

Co čeká Appart Label v budoucnosti?

Je spousta věcí, které bych si s mou značkou chtěla splnit. Máme tedy rozpracovanou zatím podpultovou záležitost, tedy pánskou kolekci a také nás snad čeká logický krok, a to kolekce dětská, aby si maminka mohla dítě obléct do stejného oblečení.

Mohlo by vás zajímat