Sáhni si na prsa každý měsíc
V České republice startuje aktivace organizace Loono a výrobce zubních past Sensodyne zaměřená na prevenci proti rakovině prsu. Samovyšetření prsou, které vám může zachránit život, můžete lehce provádět sama či s partnerem.
Vznik některých onemocnění není možné předvídat, ani jim zabránit. Rakovinu prsu je však možné odhalit včas, a to ve stádiu, kdy je ještě dobře léčitelná. V rámci screeningu rakoviny prsu má každá žena nad 45 let každé dva roky nárok na bezplatné vyšetření prsu pomocí mamografu. U mladších či rizikových pacientek se doporučuje ještě vyšetření prsu ultrazvukem. Období mezi dvěma vyšetřeními je však dlouhé, trvá celé dva roky, proto je samovyšetření jako prevence moc důležité.
Právě šíření osvěty v oblasti zdraví a prevence je to, co propojilo neziskovou organizaci Loono a výrobce zubních past Sensodyne ve společné úsilí. Koupí každého produktu Sensodyne může od října tohoto roku každý z vás přispět 1 Kč na preventivní kampaň #prsakoule, za kterou stojí právě tým mladých lékařů, studentů lékařských fakult a několika dalších nadšenců, kteří už v oblasti reprodukčního zdraví, prevence onkologických a kardiovaskulárních onemocnění vyškolili více než 50 000 lidí. Kampaň #prsakoule učí, jak správně a pravidelně jednou měsíčně vyšetřovat prsa a odhalit tak rakovinu v časném stádiu.
Podle výzkumů společnosti GSK vystačí zubní pasta Sensodyne svým uživatelům přibližně měsíc, a tak kromě čistých zubů a úlevě od bolesti citlivých zubů může ohlídat i správný interval pro vyšetření prsou. Stačí si proto zapamatovat jednoduché pravidlo a heslo kampaně = Došel Sensodyne? Sáhni si na prsa.
„Od samého začátku jsme věděli, že nechceme lidi strašit slovem rakovina. Před ním každý zavírá oči. Proto jsme zvolili jiný styl komunikace, kterým voláme do světa, že samovyšetřování je vlastně cool a součást zdravého životního stylu,“ uvedla zakladatelka Loono, Kateřina Vacková. „Výskyt rakoviny prsu je stále častější, proto je prevence tak důležitá. Spolupráce s Loono, které pořádá na toto téma workshopy, kde se lidé učí, jak si vyšetřit prsa či varlata, má za cíl zvýšit informovanost o této problematice,“ uvedla brand manažerka značky Sensodyne, Vanda Študentová.