Sarkastické poselství v princeznovských šatech od značky Viktor & Rolf
Do jaké míry lze prostřednictvím oblečení sdělit okolí, co si myslíte? V podání holandského dua je možné informovat veřejnost díky smělým sloganům.
Delikátní přímočarost
Nejkontroverznější přehlídkou pařížského Haute Couture týdne byla neonová show od návrhářů Viktor & Rolf. Přímo provokativní symboly, ironické vzkazy a sarkastické zprávy se objevily v podobě obrovských nášivek na jinak delikátních tylových šatech. Kilometry neonově barevného tylu byly použity na vytvoření objemných šatů. Barevné modely byly vytvořeny neskutečně technicky zdatnými návrháři. Na pohled složité konstrukce šatů byly pokryty nápadně rozmanitými neonovými odstíny.
Digitální svět a krejčovský um
Samotné šaty zaujaly svou pestrobarevností a objemem. Šokující bylo právě spojení textu a Haute Couture práce na šatech. Výrazný text jim dodal jiný smysl. Diváci byli pozváni na přehlídku s tím, že si mají o textu na šatech udělat svůj vlastní názor. Návrháři si vybrali nejčastější komentáře ze sociálních sítí a digitálního světa. Přidali je pak na šaty v obrovských velikostech. Jednotlivé modely reprezentovaly určitý postoj. Postupně se šaty zvětšovaly, rozšiřovaly a téměř nafukovaly. Jelikož návrhářům posloužil k inspiraci digitální svět, lze konstatovat, že objem šatů způsobil poprask kolem sloganů. Například výrazné „NO” neboli NE bylo přímo masivní.
Optimismus i dekadence
Slogany na šatech mezi sebou i konverzovaly. Postupně vyslané modelky na molo nesly různé poselství a poskládáním za sebou vytvořily konverzaci. U Viktora & Rolfa je zkrátka možné promluvit i bez pohnutí rtů. Vtipně působící slogany přecházely do depresivnějších a negativních. Ty byly přerušeny náhlými optimistickými symboly a slovy. Mistrovská práce s tylem byla tak obohacena něčím nečekaným a v dnešní uspěchané době velmi relevantním. Text se podařilo úspěšně skloubit s módou a vytvořit nádhernou ironii.
Zdroj; vogue.com