Saskyn „nový“ street wear

Saskyn „nový“ street wear

Ku příležitosti uvedení nového modelu fotoaparátu společnosti Fujifilm v MeetFactory, kterou jsem organizovala v březnu tohoto roku, mě nadchnul pánský Saskyn.

Ambasadorem fotoaparátu byl český street fotograf David Gaberle, proto byla akce laděna do street fashion a stree life. V rámci tématu jsem Fujifilm spojila s několika českými značkami. Chtěla jsem české brandy se zázemím v Čechách. Při výběru mi do oka padly dva projekty Youngprimitives, u kterého jsem vybrala dámské oblečení a zatím ryze pánský Saskyn. Modelky a modely z agentury ELY Management obul slovensko-český Footshop.cz do stále více populárních sneakersek Asycs. Fujifilm na eventu uvedl pěknou a trochu freestylovou módní přehlídku.

 

Ale povedlo se to!

Značka Saskyn mi zůstala ležet v hlavě. Nebyly to jen parádní jeansové „hadry“. V téhle značce bylo něco víc. Padli jsme si do noty s jejím zakladatelem Pavlem Nerodilem, který mi vyprávěl, jak k celému nápadu došel, jak se vybírají materiály, jak se vše šije ručně, jak…

Pavel tehdy řekl jednu větu, kterou si budu pamatovat asi hodně dlouho: „Maximální kvalita je minimum, které chci nabídnout.“. A tak by to mělo být. Veškeré produkty Saskyn procházejí důslednou kontrolou, která začíná výběrem materiálu, pečlivou přípravou střihů a končí spokojeností zákazníka. Celé jeho vyprávění mi vyčarovalo úsměv na tváři a já věděla, že jsou tohle kousky, které chci, aby můj kluk, táta, kolegové a kámoši prostě nosili kdykoliv, kdy se mnou půjdou jen tak posedět do města nebo do práce na casual Fridays.

 

Pavel Nerodil založil značku Saskyn v roce 2012. Na českém trhu již nějakou dobu působí, bohužel o ní moc lidí neví, a to je rozhodně škoda. Je to brand, který upřednostňuje kvalitu před kvantitou. Každému kusu oblečení je věnován patřičný čas a energie. Není to značka, která by zavalila obchody jednolitými jeansy a košilemi. Všechno šije jedna šikovná pani,  jež je schopná realizovat veškeré nápady, které Pavel nosí v hlavě. Kompletně celá výroba, ať to jsou knoflíky, etikety nebo třeba originální dřevěné krabice, do kterých je zboží baleno, je soustředěna v České republice. Jediná záležitost, která u nás nemůže být bohužel uspokojena, je materiál. Poslední role rifloviny, před tím než byly tkací stroje rozprodány do asijských zemí, se u nás utkala v roce 2005. Kvůli tomu Pavel shání role s denimem za našimi hranicemi a daří se to. V nabídce Saskynu tak můžete najít kalhoty z látek, které používají i velcí hráči jako G-Star, Hugo Boss a další.

Saskyn na přehlídce představil novou kolekci, mimochodem opravdu parádní, kterou ještě neměl nafocenou, proto se mě Pavel zeptal, jestli bychom nevymysleli nějaké společné focení. Proč ne. Věděla jsem, že mi na test z Japonska přijde nový fotoaparát Fujifilm X-T2 (na trh bude uveden v září 2016), a tak jsem si řekla, že ho budu mít i na čem otestovat. V té době šlo fotit jen do JPG – jo, trochu jsem si zariskovala. Nicméně se to vyplatilo. Fotky se povedly a my se s Pavlem dohodli na dlouhodobé spolupráci. Ze mě se tak stala fotografka značky Saskyn a dvě naše fotky z tohoto focení byly v Japonsku vybrány ze 7 000 do 232, jenž budou reprezentovat uvedení nového fotoaparátu Fujifilm X-T2.

 

Autor fotografií: www.rmjokelova.cz
Autor: Romana Marie Jokelová

 

Mohlo by vás zajímat