Šest značek, jejichž potištěné látky budete milovat po celé léto

Šest značek, jejichž potištěné látky budete milovat po celé léto

Značek, které vás doopravdy osloví a vy si je už nadobro zapamatujete, není mnoho. My vám však zaručíme, že pokud patříte mezi milovníky letních potisků, pak si tyto značky zapamatujete už jednou pro vždy.

Letní trendy přicházejí a odcházejí, stejně jako každé jiné. Jsou však některé, které nás nikdy neomrzí, a proto z módních trendů nikdy nezmizí. Šaty poseté květinovým potiskem jsou jedním z těchto dlouhotrvajících, nikdy neupadajících trendů!

Značky, které si dnes představíme si zakládají na kvalitním potisku látek s vlastním motivem, stejně jako se některé zabývají vlastní výrobou látek samotných. Ale teď už si pojďme jednu po druhé představit…

HVN

Plným názvem Harley Viera-Newton je značkou, která svou první kolekci představila v červnu 2016. Modelku a DJku k navrhování designu přivedla inspirace klasickými vintage šaty, pro které by mohla tvořit aktuálnější verze. „Moje kousky jsou nadčasové siluety, ve kterých můžete pobíhat po celý den a směle v nich pokračovat i ve večerních hodinách,“ říká Viera-Newton. Právě potisky jsou ústředním prvkem značky HVN. „Strávila jsem dva roky vývojem vlastního hedvábí a prvních pěti stylů, a to vše než jsem vůbec začala vyrábět,“ říká návrhářka, která si pod potiskem látek představuje vdechnutí života konkrétním siluetám.

SALONI

Majitelka značky, Saloni Lodha, označuje svou práci za oslavu barev, svobody a ženskosti. Svou první tvorbu představila v roce 2010, ale příběh její značky začal ještě deset let předtím. V roce 2001 se poprvé Saloni Lodha přestěhovala do Hong Kongu, kde si všimla, že chybí osobitější módní styl, než jsou jen luxusní značky. Rozhodla se proto otevřít pop-up butik, ve kterém prodávala jeden kus vyrobený ve spolupráci s místními řemeslníky. Její příběh se pomalu rozvíjel, až v roce 2008 zatoužila po vytvoření globální značky, která by odrazila bohaté dědictví, ve kterém vyrostla a díky čemuž by splynula s globálním nomádským životem, ve kterém žila. Všechny textilie, které pro své kolekce Saloni používá, si osobně navrhla a zároveň všechny potisky malovala ručně ve svém londýnském studiu. Jejími zákaznicemi jsou například Michelle Obama, Meghan Markle, Karlie Kloss nebo Priyanka Chopra.

 

COCO SHOP

Možná vám teď v hloubi duše něco našeptává, že tato značka je již pár desítek let stará. A máte pravdu. V roce 1949 ji založili sourozenci Pat Starrem a Amos Morrillem, kteří si na módním trhu vedli perfektně. Aktuální vlastník značky, Taylor Simmons, ji po několika letech uchopil a znovu obnovil. Před měsícem vypustila do světa značka Coco Shop jednoduchou a sofistikovanou kolekci oblečení, která zároveň podpořila umělce Antiguana. „Původní značka pracovala především s omyvatelnou bavlnou, takže pro mě byla následující výroba obrovskou hádankou,“ říká Simmons na otázku designu značky. Nakonec Simmons na vše přišel a nyní používá lehkou, omyvatelnou bavlnu ze Severní Karolíny a původní vzory digitální potisků, samozřejmě v aktualizované verzi.

 

BORGO DE NOR

Značku, která je na trhu necelé tři roky, založily kamarádky Carmen Borgonovo a Joana de Noronha, které viděly díru na trhu. „Rozhodly jsme se, že s našimi dovednostmi máme možnost spojit osobitost, znalosti a zkušenosti a zavést novou značku oděvů,“ říká o začátcích značky spoluzakladatelka Borgonovo. Duo nyní vytváří vlastní potisky. Látky, které používají pocházejí z celého světa, přičemž většina z nich z Itálie. „Začneme s náladou nebo pocitem a pak se odtud odrazíme, zkoumáme umění, poezii, fotografii a vintage tkaniny,“ říká o vzniku jednotlivých návrhů Borgonovo. „Občas testujeme barvy čtyřikrát až pětkrát, dokud nenajdeme ten dokonalý odstín. Když navrhujeme, neustále přemýšlíme o naší ženě, která miluje barvy a je nebojácná, stylová a schopná se vyjádřit.“

RIXO

Henrietta Rix a Orlagh McCloskey se potkali během kurzu managementu módy na London College of Fashion. Velmi rychle si porozuměli a poté co absolvovali školu, věnovali svůj volný čas návrhům, které v roce 2015 opustily konečně stěny obývacího pokoje. „Naše potisky jsou kresleny ručně a navrženy mnou samotnou. Pak jsou digitálně přeneseny na vybrané tkaniny,“ vysvětluje McCloskey. Na své práci si dávají autoři Rixo velmi záležet. Když cestují do zahraničí, první co je zajímá, jsou nejlepší místní charitativní obchody, vintage butiky a bleší trhy, kde čerpají spoustu inspirace z různých kultur a zemí samotných.

 

FARM RIO

Značka, jejíž kořeny sahají do Rio De Janeiro, se může pochlubit úspěchem představení své první kolekce v USA společně s novým obchodem Soho v New Yorku. Kátia Barros první kolekci představila v roce 1997 prostřednictvím odvážnějších návrhů právě v Riu. Již od začátku vše ve spolupráci s Marcellem Bastosem. Jejich nadšení se šíří rychlostí světla, a tak si mohou dovolit pomalu expandovat do Los Angeles a Miami, a to nejpozději do konce roku 2019. Potisky a tkaniny značka Farm Rio čerpá z přírody jednoho z největších brazilských měst. Každá kolekce obsahuje více než 400 potisků. Značka zároveň spolupracuje s organizací One Tree Planted, díky čemuž za každý nákup ze svých internetových stránek i obchodů věnuje Farm Rio strom, který bude vysazen v ohroženém brazilském Atlantském lese.  

Mohlo by vás zajímat