Showroom Zdeny Bauerové

Showroom Zdeny Bauerové

"Byla představena kolekce Podzim/ Zima 2015 návrhářky Zdeny Bauerové, která tvoří zejména zakázkové a exkluzivní modelové oděvy."

V salonu Yvette Aichler, který sídlí v centru Prahy mezi Jungmannovou a Vodičkovou ulicí, se dne 21. října předvedla kolekce pro sezónu Podzim/Zima 2015 z ateliéru Zdeny Bauerové. Musíme podotknout, že akademická malířka a oděvní výtvarnice ve své kariéře urazila neuvěřitelně zajímavou a dlouhou cestu, která je lemována úspěchy dodnes. Její precizně a zkušeně vypracované modely jsou oceňovány dámami, které vyznávají luxus, vysokou krejčovinu a s tím snoubenou jedinečnost. Velice sympatická a elánem hýřící návrhářka, jejíž kariéra započala v Salónu u Hany Podolské (ještě během studií posledního ročníku na Umělecko-průmyslové vysoké škole), prošla také obdobím, kdy tvořila jako hlavní návrhářka u módního domu Rosenbaum, později Styl. Návrhářka s grácií diplomata tvořila také pro hlavní prezidentské a vládní dvory, pro klientky, u kterých nejlépe mohla uplatnit své dovednosti vysoké krejčoviny, které vysoce postavené dámy ve společnosti ocenily pro modelovou jedinečnost, vybočující z obyčejné konfekční monotónnosti. U této návrhářky najdete pouze dokonale vycizelované střihy a vysokou krejčovinu. V roce 2013 byla také slavnostně uvedena do Síně slávy na udílení cen Czech Grand Design za celoživotní přínos pro českou módní scénu.

Návrhářka Zdena Bauerová uspořádala showroom nové kolekce pro své stálé a věrné klientky, které se neuspokojí pouze s "Fast fashion", všemožně nás obklopující.

 

Pro tentokrát, v této uspěchané době, kdy se každý pouze snaží ohánět, aby vydělal (mnohdy vícekrát tolik, než opravdu potřebuje) a někdy se neohlíží ani na životní prostředí, natož na lidská práva nebo práva zvířat, se pozastavme nad tím, jak jsou některé oděvy jiných velkých módních firem zpracovávány a získávány. Později se tyto oděvy objeví až před našimi zraky, a my jsme ochotni, někdy tak nedůstojné podmínky výroby podporovat tím, že si tyto sice mnohdy také hezké, ale také možná pro svůj původ zavrženíhodné oděvy, dychtivě kupujeme.

 

Neubráním se v této chvíli srovnání mezi klasickou zakázkovou tvorbou z ateliéru, kdy je vše přehledné a dopátráte se historie a na druhé straně extrém masově vyráběné módy, kdy nevíte, kde a za jakých podmínek vznikl váš oděv a vy můžete jen pustit svou fantazii na špacír, jak to vše mohlo být. Veškerá výroba módních gigantů je mnohdy velmi střežena před okem spotřebitele a pokud se nestane podobná katastrofa jako v roce 2013 v Bangladéši, kdy se chatrná budova s více než tisíci švadlenami a celou textilní výrobou zřítila, a všechno pohřbila, normální člověk, pohlcený uspěchanou dobou, vnímající určité věci pouze povrchně, si tento fakt, co má "opravdu" na sobě, ani neuvědomí.

Není lepší podporovat lokální a tuzemskou výrobu našich skvělých a kvalifikovaných návrhářů, kteří jsou více než dost originální? A ne podporovat obří, někdy bezpáteřní giganty, kteří jsou vlastně lidožrouty bez špetky citu k ekologii a mají jenom esíčka v očích? Nebuďme zase tak povrchní. A když už si nějaký takový kousek, vyrobený v Číně nebo Bangladéši koupíme, opatrujte tento kousek jako by to nebyla flanelová košile jen za výrobní cenu 80 Kč (u velkých firem pak navýšená cena o několik stovek korun), ale mysleme na ty chudáky z Bangladéše nebo dalších takových zemí, kteří tu košili šijí za jedno jablíčko, vodu a jízdenku z domů a zpět na den. Opatrujte tento kousek, jako by to byl pozlacený Balmain a nevyhoďte ho, když vás přestane bavit, ale noste ho až do rozpadnutí :-). 

Z tvorby Zdeny Bauerové je také možno si vybrat luxusní norkový kožich. Investice na celý život. 

Co se týče oděvního průmyslu, buďme pro podporu menších ateliérů, které šijí originální módu a vždy se spotřebitel může doptat na historii firmy, zda nejsou porušována lidská práva při hotovení oděvu, a hlavně se můžete doptat, odkud který kus látky, ze které je oděv ušit, byl vyroben. 

Mohlo by vás zajímat