Spíše než na trendy dám na pocit, říká Naďa Gocmanová

Spíše než na trendy dám na pocit, říká Naďa Gocmanová

Rozhovor se ženou, která stojí za ležérní a osobitou značkou Goci. Jak tvoří kolekce a pro koho jsou určeny?

Jak vznikla vaše značka GOCI a co se skrývá v jejím názvu?

V době, kdy jsem se vdala a získala tak příjmení Gocmanová, bylo mým zaměstnáním práce fakturantky v jedné obchodní firmě. Práce u počítače mě ubíjela, a tak byly mé papíry neustále popsané logy a nápisy GOCI. Snila jsem o své módní značce, kterou se mi podařilo založit dlouho po mateřské dovolené v roce 2015. Goci je tedy zkratka mého příjmení.

Pro jaký typ žen je Vaše móda určena?

Naše móda je určena ženám, které se nebojí být samy sebou. Zní to jako klišé, ale je v tom vyjádřena spousta věcí. Ženy jsou v zásadě citlivé bytosti, ale umí být i odvážné a úspěšné. V dnešním uspěchaném světě není lehké zvládat svou práci, rodinu a přátele tak, aby byl člověk opravdu šťastný. Snažíme se proto dát ženám pocit, že jim to sluší. Sluší, i když právě odvezly děti do školky, spěchají do práce nebo vyběhly z posilovny. Nakonec si po celém dni zajdou s kamarádkou na kafe a přitom se cítí pohodlně a atraktivně. Je to takové naše vlastní podání “outdooru“… oblečení má splňovat pohodlí, kvalitu, hodit se nejen do práce ale i pro volný čas a přitom všem být osobité a  variabilní.

Jak byste popsala svou tvorbu ve třech slovech?

Osobitost, pohodlnost, ležérnost.

Ovlivňují Vaši tvorbu módní trendy?

Ano. Je to jeden z několika faktorů, které zapadají do skládanky při tvorbě nových modelů nebo celé kolekce. Přesto beru trendy s rezervou. Často se mění, a proto jsou pro mě spíš doplňkem nebo inspirací k doladění návrhu. Daleko důležitější je pro mě osobní pocit. Jednoduše  řečeno... udělám to tak, jak to cítím já. 

Co je pro Vás prioritní?

Nedokážu říct, co je pro mě prioritou. Je to spojení všech okolností včetně inspirace, která na nás číhá na každém rohu v podobě  různých tvarů, lidí, vztahů, barev i situací.

Pocházím z rodiny, kde je krejčovské řemeslo tradicí, takže mě moc baví hrát si se střihem, kombinovat různé materiály a barvy. Co na téhle práci zbožňuju, je tvorba prvního vzorku. Modelace a dokončení vzorku totiž ve výsledku dokáže změnit celý původní návrh. Ten “adrenalin“ mě prostě naplňuje.

Tvoříte nové kolekce pravidelně?

Tvoříme kolekce, ale jestli jsou pravidelné opravdu nevím. Je to vždy spontánní věc. Vznikají totiž  takzvaně za pochodu a ve chvíli, kdy je čas a nálada tvořit. Neumím vymýšlet na povel. Ale zřejmě jste to myslela jinak. Samozřejmě vnímáme čtyři roční období a snažíme se uvést na trh minimálně 2 kolekce ročně - jaro-léto a podzim-zima. A jelikož nejsme velkovýroba, kolekce vznikají v limitovaných edicích.

Mohlo by vás zajímat