Spousta klasických bot na trhu je sice hezká, ale zcela nefunkční, říká zakladatel Skinners Petr Procházka

Spousta klasických bot na trhu je sice hezká, ale zcela nefunkční, říká zakladatel Skinners Petr Procházka

Po bezmála ročním vývoji představují Skinners moderní barefoot boty Skinners Walker uzpůsobené pro chůzi ve městě. Jejich hlavní strategií je nyní expanze na německý trh, kde mají v plánu prodávat stovky tisíc párů (ponožko)bot. 

Brněnští Skinners ovládli před šesti let český trh se svými unikátními ponožkobotami, které znamenaly průlom v oblasti barefoot obouvání. Následná úspěšná crowdfundingová kampaň na platformě Kickstarter dostala značku do 120 zemí světa. V rámci zahraniční expanze se Skinners nyní chtějí cíleně zaměřit na Německo, kde míří na prodej 200 tisíc párů ročně a kompletní pokrytí trhu. Díky zkušenostem z pilotního provozu navíc může firma stavět na dobré znalosti trhu a vybudované retailové síti.

Nohy jako v peřince 

Skinners Walker jsou uzpůsobeny pro užití v městském prostředí a k městské módě. Vhodné jsou do kanceláře, kina i na sportovní aktivity. „Velkou výhodou je použití organického udržitelného materiálu tencel uvnitř boty. Toto přírodní vlákno je vyrobeno z celulózových vláken eukalyptu a působí dvojím termoregulačním účinkem, a to v závislosti na ročním období. V teplých měsících vyniká výbornými chladicími schopnostmi, naopak v zimě příjemně zahřeje. Pro svou hebkost a bezkonkurenční kvalitativní vlastnosti je často využíván na prémiových matracích. A přesně tenhle pocit jsme do bot chtěli přenést. Za cíl si totiž klademe naučit lidi, aby se stejně, jako se v poslední době začali učit důležitosti spánku, naučili i důležitosti vhodného obouvání,“ říká spoluzakladatel Skinners Petr Procházka. Ten sám zdůrazňuje, že z průzkumů vyplývá, že nepadnoucí a nekvalitní obuv způsobuje zdravotní problémy až polovině populace. Stát může nejen za špatnou klenbou chodidla, vbočenými palci a kladívkovými prsty, ale také za bolestmi hlavy a migrénami. 

foto: se svolením Skinners

 

Změna obchodního modelu a oficiální vstup do Německa

První německé zákazníky oslovili Skinners během úspěšné kickstarterové kampaně v roce 2016, v níž vybrali 16 milionů korun. Již v následujícím roce se zúčastnili největšího outdoorového veletrhu ISPO Mnichov, kde se umístili jako finalisté na startupové platformě ISPO Brandnew, a následně začali spolupracovat s německým distributorem. Dodání zboží koncovým zákazníkům v Německu stejně jako v ČR zajišťuje český logistický fulfillment Skladon.  Důležitým prodejním kanálem nadále zůstane amazon.de, díky kterému patří německý trh již nyní z hlediska prodejů mezi top 3.

 „Amazon je velmi oblíbenou platformou pro německé zákazníky, kteří jsou detailně zaměření na technické aspekty. Mimo to je Amazon znám svým extrémním prozákaznickým servisem, a tak zde německý zákazník velmi rád nakupuje. Zároveň ho využívá jako zdroj referencí – podobně jako u nás v ČR funguje Heureka,“ doplňuje Michaela Steinhauser, spoluzakladatelka Skinners.

Do oficiálního vstupu na německý trh chtějí Skinners investovat cca 50-60 milionů Kč. Hlavním distribučním hubem se stane Mnichov, druhou klíčovou lokalitou pak bude Hamburk, kde se bude soustředit customer service, marketing, PR a další služby. V rámci expanze dojde i k rozšíření působení současného německého distributora, jehož zástupce Christian Hoffman se stane novým country managerem. Díky tomu budou Skinners v Německu nově dostupné u více než 100 partnerů po celé zemi. Expanzi rovněž podpoří lokální marketingová kampaň.

foto: se svolením Skinners

 

Německý trh v dobré ekonomické kondici, Skinners míří na prodeje 200 tisíc párů ročně

Německý trh nabízí z pohledu rozvoje řadu možností, ačkoliv se ani jemu nevyhnula energetická krize a ekonomika se jako v řadě dalších zemí potýká s nastupující recesí. Jiří Čírtek, CFO & CSO Skinners nicméně vidí na německém trhu velký potenciál: „Státní rozpočty v Německu nevykazují dramatické schodky jako v ČR a německé státní finance jsou ve velmi dobré kondici. Ekonomická síla spotřebitelů z hlediska průměrné mzdy je zároveň násobně vyšší než v ČR. Pokud tak vycházíme z toho, že v ČR dokážeme prodat cca 50 000 párů ponožkobot za rok, je náš optimistický odhad potenciálu německého trhu 10-15x vyšší. Současný objem cca 20 000 párů za rok je tedy jen slušným počátečním krůčkem na dlouhé cestě.“

 Pro německé zákazníky je typické technické zaměření – zajímají se o použité materiály i téma udržitelnosti produktů a slow fashion. Zároveň jsou velmi aktivně založení a milují výlety, turistiku a kempování, což pro Skinners otevírá řadu možností, jak na německém trhu uspět – ať s klasickým modelem Comfort nebo novinkou Compression 2.0 určenou na dynamické sporty a aktivity.

 

 

Mohlo by vás zajímat