Světové značky cílí na mladé

Světové značky cílí na mladé

Cílit na mladou skupinu lidí je pro světové značky racionálně tím nejlepším, co si mohou zvolit. Začínají s personalizací svých produktů, pokračují používáním sociálních sítí a končí u obsazování mladých celebrit do svých kampaní. 

Říká se tomu Youth Marketing, což bychom do češtiny mohli přeložit jednoduše jako Marketing cílený na mladé. Při pohledu zpět do historie ovšem zjistíme, že kultura mladých lidí nebyla běžná odjakživa a cílit se na ní začalo až ve druhé polovině dvacátého století. Dnes jsou teenageři jednou z prioritních cílových skupin pro veškeré nadnárodní společnosti. Existuje pro to hned několik vysvětlení. Zaprvé se dají mladým lidem nejsnadněji a nejefektivněji předkládat novinky, protože dospívající a mladí dospělí se na ně nejrychleji adaptují a začnou je používat. Tím nejen, že značka získá široké publikum, do kterého může šířit své produkty, k tomu se navíc časem od mladých lidí trendy rozšíří i do střední vrstvy, k dětem a později i mezi seniory. Tato sociální skupina lidí představuje velkého ovlivňovatele ať už na poli módy, techniky, kosmetického průmyslu a postupně i všech ostatních, které si dokážete představit. Právě v módním světě se trendy zásadně šíří od mladých slečen a kluků. Učebnicovým příkladem může být samotné pravidelné zasahování streetové módy do tvorby světových návrhářů. Tak moc silná skupina mladých lidí je...  

Pro konkrétnost tématu si můžeme snadno uvést přesné příklady, které definitivně potvrdí, jak skvělá politika Youth Marketingu je. Když začneme od jedné z největších světových korporací - Coca-Coly - v nové kampani cílí na věkovou skupinu zhruba 16 - 26 let. Apple si na reklamy najal například Taylor Swift a pokud se od jídla, přes techniku dostaneme až k módě, ani tady se značky nedrží zpět. Naprosto běžnou praxí se stalo sestavování kampaní na základě používání hastagů, tedy hlavní pointy Instagramu. Právě přes Instagram, Facebook nebo Twitter značky šíří první náhledy ještě nevypuštěných kampaní a připravovaných projektů. Nehledě na fakt, že tisk, odkud pravidelně stovky milionů lidí po celém světě čerpá inspiraci, se zachoval úplně stejně. Na titulcích časopisu Vogue, Elle či Marie Claire se objevují mladé celebrity v čele s Miley Cyrus, které zaplňují také reklamní snímky kosmetických společností a jako idol dětí a teenagerů díky nim firmy žádoucně profitují. O tom Youth Marketing je. Zacílit na mladé. Dát jim, co chtějí a postupně se rozšířit do celé společnosti.  

Do módy zasahuje skupina mladých sama o sobě a díky tomu na ní ve výsledku značky také míří. Nechávají módní blogerky spolupracovat na kolekcích, oblečení dělají hravé, barevné, pohodlné a někdy i bláznivé. Přesně takové si ho totiž mladá generace žádá. V jasných příkladech hovoří například značka Nike. Podívejte se po nohou mladých kluků i holek. Co obouvají ve valné většině? Tenisky Nike. Ten zbytek má adidas a ta nepatrná menšina, kterou v teniskách na ulicích nepotkáte, je stejně má doma. A pravděpodobně budou od Nike. Po chtíči mladých lidí jde i valná většina řetězců od H&M, přes Gate, Reserved, Mohito, C&A, Mango až po Zaru. Produkují oblečení ve vlnách fast fashion, aby se nikdo z mladých lidí nezačal nudit, měl stále co nového si koupit. Módní značky poskytují mladým lidem kvanta nového, módního a trendy oblečení, ovšem jsou to právě oni, kdo si tvoří styl. Značky je bedlivě pozorují a jejich rozmary zpracovávají do svých kolekcí. Kdo to tak nedělá, buďto je zaměřený na jinou klientelu nebo časem upadne v zapomění... 

Ve výsledku je důležité poznamenat, že produkty značek do jisté míry spoluvytváří mladá generace. A zatím se jí to daří.   

thefashioatlas.com ; pinterest.com ; prweek.com

Mohlo by vás zajímat