Tom Ford a Anna Wintour zachraňují módní průmysl před ekonomickou krizí

Tom Ford a Anna Wintour zachraňují módní průmysl před ekonomickou krizí

Žijeme v době koronavirové. Nikdo nečekal, co přijde. Nikdo neví, co bude. Společně to ale zvládneme. Někteří z nás ale myslí nejen na to, jak zachránit současnou žalostnou situaci ve světě, ale také na to, co přijde. Čeká nás totiž i doba pokoronavirová.

Koronavirové onemocnění Covid-19 ze dne na den prakticky zastavilo celý svět. Lidstvo, společnost i ekonomiku. Ačkoli se postižené státy do poslední chvíle bránily razantním zásahům do svých ekonomik, bylo hned ze začátku jasné, že se mezinárodní obchod zpomaluje, ekonomika zastavuje a finanční svět se přestává točit.

Nemoc si nevybírá

Módní průmysl ví, že se tento problém týká i jeho. Snad bude dokonce postižen mnohem více než ostatní sektory. Luxusní móda je předmětem výlučné spotřeby, a tak když domácnosti budou střádat, vytvářet rezervy či nebudou mít dostatek finančních prostředků, bude uspokojování potřeb luxusní módy odsunuto na pomyslnou druhou kolej. Konečně, příklady známe i z historie. Například po teroristických útocích 11. září 2001, kdy USA, ale i další státy, zažily velký ekonomický šok, zkrachovalo několik relativně nových a nadějných módních značek. Málokdo si však tento problém v současnosti uvědomuje. 

Veřejné ohrožení módy

Problém, který teprve přijde, však vycítila šéfredaktorka magazínu Vogue a módní guru Anna Wintour a předseda Rady módních návrhářů v Americe designér Tom Ford. Společně se rozhodli oživit plán, který byl použit  právě během krize v roce 2001. Obě hvězdy světové módy si uvědomily, že módní průmysl bude potřebovat velkou finanční injekci, aby nepodlehl finanční depresi, která světu hrozí. Založily proto záchranný nadační fond s názvem Common Thread. Zde budou moci žádat módní návrháři a firmy o podporu či finanční kompenzaci ztráty, kterou jim způsobila koronavirová krize. Do fondu již své peníze vložilo spousta donátorů. Jejich jména zůstávají však dočasně utajená. Fond byl totiž založen spíše na emotivní bázi a jeho konkrétní podoba a forma přidělování podpory bude ještě předmětem diskuze. I tak se však jedná o světýlko naděje pro potenciálně krachující subjekty v módním průmyslu. Situaci pro vás i nadále budeme sledovat.

CFDA.com, foto: Pinterest

Mohlo by vás zajímat