Under Armour v problémech: přichází o zákazníky i o investory

Under Armour v problémech: přichází o zákazníky i o investory

Nebylo jednoduché prorazit na trhu se sportovním oblečením plném zavedených značek. Under Armour to ale dokázal. Teď ale čelí nejen rapidnímu poklesu tržeb, ale i podezření z nekalých praktik v účetnictví. K lednu příštího roku navíc odstupuje z pozice CEO i zakladatel společnosti Kevin Plank.

Těžká konkurence

Tento měsíc proletěla médii zpráva, kterou ale mnozí čekali již dávno. Značka Under Armour, která vyrábí a prodává sportovní funkční oblečení je v problémech. Právě tento měsíc poslala část svých produktů do obchodů za sníženou cenu. Informoval o tom americký The Wall Street Journal. A dlouhodobě klesají i tržby.

Dobrá marketingová strategie

Under Armour byla založena v 90. letech studentem ekonomie Kevinem Plankem a ačkoli značce téměř každý předpovídal zánik, Kevin Plank se s Under Armour rychle prosadil, a to i v silné konkurenci zavedených značek jakou jsou Nike nebo Adidas. Důvodem bylo nejen využívání nových technologií a inovací v oboru, ale také velmi dobrá marketingová strategie. Značka si vytvořila zapamatovatelné logo spojením písmen U a A a toto logo se pomalu začalo objevovat nejen ve filmech, ale také na sociálních sítí s tváří hollywoodských hvězd. Jedním z největších propagátorů značky se stal Dwayne Rock" Johnson.

 

Proč končí i CEO společnosti?

V poslední době se ale značce nedaří. Její start byl přímo raketový. Když se však značka chtěla dostat na evropské a další trhy, tržby se zvedly o pouhé 4 procenta a od té doby pomalu, ale jistě klesají. A to není jediný problém, který Under Armour trápí. Čelí dokonce vyšetřování ve věci účetních praktik. Zlé jazyky tvrdí, že toto vyšetřování by mohlo být důvodem odchodu zakladatele společnosti Kevina Planka z pozice CEO. Proti těmto konspiracím se však Kevin Plank ostře ohradil, a dokonce adresoval i speciální dopis o situaci společnosti svým zaměstnancům a investorům. 

Ekonomové varují

Nicméně ekonomové se domnívají, že pokud firma nezmění svůj přístup a svou strategii, mohla by brzy na trhu skončit úplně. Podle odborníků chybí Under Armour především přehled o tom, jaká je kupní síla v zahraničí a porovnání cen s konkurencí. Pokud by se tedy ve společnosti naučilo vedení vyrábět levněji a stále si udrželi image značky, která inovuje své postupy a používá nejnovější technologie v produkci a navrhování sportovního oblečení, může snadno udržet svůj tržní podíl.         

Wall Street Journal; Business Insider; foto: Instagram; Pinterest

Mohlo by vás zajímat