V eklektické kolekci Louis Vuitton se mísila moderní pařížská architektura
Diváci, kteří byli pozváni na přehlídku módního domu Louis Vuitton, zažili zvláštní podívanou. Pod Louvrem se jim naskytla příležitost vidět repliku slavného Centre Pompidou, ale také to, jak kreativní ředitel Ghesquière vnímá módu.
Kreativní ředitel Nicolas Ghesquière se rozhodl vrátit na místo, kde v roce 2014 předvedl svou první show pro francouzský módní dům Louis Vuitton. A tím místem bylo pompézní muzeum umění Louvre. Uvnitř Louvru jako kulisu do pozadí nechal Ghesquière vystavit repliku Francouzského kulturního centra a Galerie moderního umění Centre Pompidou (hovorově Beaubourg). Moderní centrum a muzeum zároveň dodnes stojí ve 4. pařížském obvodu a když bylo roku 1977 vystavěno architekty Renzem Pianem a Richardem Rogersem, způsobilo značné pobouření. „Je zajímavé vidět, jak byla tato budova v době svého vzniku kontroverzní a po nějaké době se z ní stalo něco tak kultovního pro pařížskou krajinu. Někdy to chce čas k pochopení určitých věcí a já si tuto myšlenku zamiloval,” sdělil Ghesquière v zákulisí.
Pokud vám, stejně jako nám, vyvstala otázka, proč by pařížský dům stavěl věrnou kopii budovy, jež je vzdálena pouhý kilometr od muzea Louvre, zde je odpověď. Hlavní inspirací pro kolekci se Ghesquièrovi stali lidé, kteří chodí do Café Beaubourg a dívají se přes náměstí právě na Centre Pompidou. Eklektická kolekce přímo korespondovala s kulisami a dohromady tvořily zajímavou podívanou. Například trubky v barvách červené, žluté, zelené a modré nacházející se na vnější straně budovy Centre Pompidou inspirovaly Nicolase Ghesquièra k vytvoření barevných úpletů s geometrickými tvary.
Návrhář se soustředil na mixování prvků z minulosti a současnosti. Hudební podkres tvořily hip-hopové, popové a elektronické hity z pozdních 80. let, k nimž návrhář přidal jemný podkres ze současných let. Co se samotných looků týče, nechyběly sukně a bundy pokryté flitry, úzké černé brýle, leopardí a florální motivy, kožené bundy do pasu, mini šaty, blůzky s objemnými rukávy nebo graficky potištěné mikiny a kožené kabáty. Důraz byl kladen na pas, proto měly téměř všechny modelky pevně sepnuté černé pásky se stříbrnou sponou. „Jsem rád, když mě někdy okolí nepochopí,” prozradil návrhář, avšak přesto doufá, že budou jeho myšlenky nakonec přijaty. „Vytváříte oblečení, které chcete, aby se nosilo, ne aby se jen vyfotografovalo a nic víc,” dodal.
Vogue.com, WWD.com