Valentino: Modelové a modelky poprvé společně na přehlídce v Tokiu
Dokonalá nedokonalost souznila na přehlídce Valentino. Poprvé v historii luxusní značka vyslala obě pohlaví na stejné molo!
Klasika v novém kabátě
Valentino se vydal do Tokia k prezentaci nové kolekce a zboural všechna dosavadní pravidla luxusní italské značky. Poprvé v historii od roku 1960 se na mole střídaly modelky s modely. A proč se tak dvorní návrhář Pierpaolo Piccioli rozhodl? Chtěl prostě být součástí moderního Japonska a ukázat, že i klasická značka umí jít s dobou. A stejně jako v nové kolekci: muži a ženy jsou rozdílní, ale přesto se doplňují. Návrhář se rozhodl předělat typicky romantické kolekce na inteligentní jednobarevné kreace inspirované tradicemi Japonska. Vyslal tak na molo stejně barevně oblečené muže i ženy. Černá, bílá a červená vévodily. Pro značku typické volánky, květinové potisky a další romantické prvky byly ponechány, ale prošly dekonstrukcí a pojaté byly tentokrát trochu jinak.
Inspirace módou z východu
Poselstvím nové Valentino kolekce je postavit se souměrnému a dokonale padnoucímu oblečení typickému pro západní kulturu. Piccioli mířil opačným směrem na východ. Zaměřil se na symetrii, harmonii a kontrast, oproti kterým postavil asymetrii, dočasnou krásu a drama. A na to vše čerpal dlouhé měsíce z motivů v japonském umění, kultuře, tradicích, módě... Návrhář chtěl povznést oblečení na oslavovaný rituál oblékání, na který se poslední dobou zapomnělo. Bere se nyní už jen jako součást života. Vlna, která tuto kolekci ovlivnila, se jmenuje Wabi Sabi. Hra s objemem, vrstvením a transparentními materiály ve stejné barvě.
Inteligentní kolekce
Japonci tomuto Wabi Sabi stylu říkají také dialog v módě, který vedou barvy a styly mezi sebou. Prolínají se, doplňují, oddalují a zase přibližují. Experimentuje a pátrá v kreativním prostoru mezi dvěma rozdílnými místy, prostory nebo body. Piccioli vytvořil inteligentní kolekci nové generace inspirovanou Japonskem vhodnou pro moderního člověka odkudkoliv. Jeho mise odbourat předsudky a typické rysy značky Valentino se povedla.
Zdroj: vogue.com, fashionpress.it