Většina lidí v České republice zná pojem „slow fashion“ a zajímá se o udržitelnost módy
Výsledky, které vychází z dlouhodobého průzkumu Fashion (Re)search ukazují, že česká populace užívající internet napříč věkem vnímá důležitost původu oblečení i jeho dopad na naši planetu.
Největší český vyhledávač módy GLAMI.cz uspořádal dlouhodobý průzkum, aby zjistil, jak vnímáme pojmy, jako jsou „slow fashion“, „ekologie“ a „udržitelnost“. Výsledky jsou více než kladné. Co se skrývá pod pojmem „slow fashion“ ví 60 % dotázaných a zároveň je pro ně důležitá ekologičnost materiálů. Celkově 76 % českých uživatelů internetu je ochotno si připlatit za udržitelný produkt, a to už je pořádné číslo!
Z výzkumu také vyplývá, že více než 80 % Čechů si je vědomo toho, že oblečení vyrobené v České republice má lepší vlastnosti, než to, které je přivezené z Číny a dalších asijských zemí. O dalších deset procent více lidí se zajímá o problematiku módního průmyslu, jako takového.
Největším bonusem je zjištění, že lidé nakupující oblečení z druhé ruky nebo alespoň zvažující nadčasovost módních kousků, přibývají. Zároveň více sledujeme, kde byl produkt vyroben a jaký cíl má značka, která ho má na svědomí. Na druhou stranu ale spoustu lidí doposud neví, kde hledat lokální českou módu, proto glami.cz spustilo na svých stránkách speciální sekci „Český design“ a „Udržitelné značky“, aby podpořili nejenom lokální značky, ale také zájem zákazníků posunout se o krůček k lepším zítřkům.
fashion-research.com