Virginie Viard vytvořila excentrickou couture kolekci Chanel s nádechem osmdesátých let
Hravá sbírka plná odkazů na osmnácté století a osmdesátá léta dvacátého století. I tak by se dala charakterizovat nová podzimní couture kolekce kreativní ředitelky Virginie Viard pro francouzský módní dům Chanel.
Zdroj: Mikael Jansson, Vogue.com
Při představení nové kolekce mluvila Viard o tom, že se při vytváření inspirovala excentrickými dívkami a osmdesátými léty. Tehdejší kreativní ředitel Karl Lagerfeld se totiž v osmdesátkách rád obklopoval právě výstředními ženami. Mezi ně patřila například princezna Diane de Beauvau-Craon, která si tehdy na důležitý ples a k růžovým šatům, které ji vybrala její matka, ostříhala vlasy na krátko. To byl na danou dobu a vzhledem k jejímu společenskému postavení velmi odvážný krok.
Zdroj: Mikael Jansson, Vogue.com
Podzimní a zimní kolekce tak byla zaměřena spíše na Karla Lagerfelda než na zakladatelku značky Coco Chanel. A právě to se Virginii Viard na vytváření tak líbí. Každá kolekce může být úplně jiná než ta předchozí. Couture sbírka na jaro a léto 2020 byla totiž úplným opakem; Viard se v ní zaměřila na dospívání Coco Chanel v sirotčinci ve francouzském Aubazine. Jednodušší modely z předešlé sezony vystřídala opulentní elegance a třpytivý punk.
Zdroj: Mikael Jansson, Vogue.com
Osmdesátková extravagance dvacátého století se ve sbírce prolínala s elegancí a opulentností osmnáctého století. Viard totiž čerpala inspiraci i z této slavné éry. Všimnout si toho lze zejména u objemných šatů s bohatým zdobením. Naopak typické hravé osmdesátkové odkazy můžeme spatřit u špičatých bot s vázáním nebo u koktejlových tvídových šatů. Co se týče tvídu, hrál, ostatně jako u všech Chanel kolekcí, téměř nejdůležitější roli. Z tohoto materiálu byly zhotoveny nejen koktejlky, ale také krátké i dlouhé sukně a róby, kabátky či kalhoty do zvonu.
Zdroj: Mikael Jansson, Vogue.com
Zdroj: Mikael Jansson, Vogue.com
Zdroj: Mikael Jansson, Vogue.com