Virginie Viard zakončila pařížský týden módy nesourodou přehlídkou Chanel
Jedna z nejočekávanějších přehlídek na pařížském týdnu módy nedopadla zrovna podle očekávání. Kreativní ředitelka Virginie Viard představila nesourodou podzimní kolekci, která pouze v některých pasážích připomínala typický Chanel.
Když v lednu minulého roku představila Virginie Viard couture kolekci, všichni byli nadšení, protože byla přesně v tzv. chanelovském stylu. V nejnovější sbírce vypadaly některé modely jako třeba černé šaty se spadlými rameny, jako ty, které představil módní dům Valentino na jarní RTW přehlídce 2019. Motiv kříže s iluzí diamantů na černém triku s dlouhým rukávem zase připomínal dílo návrháře Christiana Lacroix. Ten vytvořil v osmdesátých letech pro svou couture kolekci svetr s motivem kříže, na kterém byly našité barevné kameny. Anna Wintour si tento model dokonce vybrala na svou úplně první titulní stranu amerického Vogue v roce 1988.
Viard pojmenovala nejnovější Chanel kolekci jako 'Svoboda!'. Přirovnávala ji k jízdě na koni, kdy svobodně a s větrem ve vlasech projíždí krajinou. Inspirací pro vznik přehlídky se jí také stala fotografie z osmdesátých let, na které je Karl Lagerfeld společně s jeho múzou Annou Piaggi. Oba jsou na ní oděni do modelů inspirovaných Eduardovským obdobím. Toto období se sice v nové podzimní přehlídce nijak výrazně neodrazilo, ale některé aspekty se přeci jen objevily: například vysoké límce, dlouhé černé róby a rukavičky.
Dominantou přehlídky byly opět kostýmky. Problém byl, když se tyto elegantní modely střídaly s čistě sportovními plášti, což působilo lehce rušivě. Na druhou stranu, Virginie Viard zřejmě stále hledá cestu, kterou se chce ubírat, proto jí musíme dát čas. Velmi povedené byly barevné kabátky ke kolenům, volné kalhoty, které se zapínaly ze strany na cvoky, silonky s minimalistickým logem značky a zlaté doplňky v podobě vrstvených řetízků, tenkých opasků a perlových náušnic.
Přehlídka se opět konala v nádherných prostorách pařížského muzea Grand Palais. Scenérie byla tentokrát velmi minimalistická. Když byl na tomto postu Karl Lagerfeld, který před rokem zemřel, vytvářel nezapomenutelná prostředí, která přesně korespondovala s ideou přehlídky. Na mole nechal například vytvořit monstrózní prototyp klasického tvídového kostýmu, kolem kterého procházely modelky (couture přehlídka jaro/léto 2008). Virginii Viard se ale také nedá upřít fantazie a cit pro detail. Pro svou první ready-to-wear přehlídku nechala v Grand Palais nainstalovat pařížské střechy domů, které sloužily jako molo pro modelky.
Modelky chodily na molo v různých počtech. Jednou šly tři vedle sebe a jindy chodily samostatně. Show otevíraly Vittoria Ceretti a Rianne van Rompaey. Téměř celou cestu, co šly po mole, si mezi sebou povídaly. To působilo velmi familiárně a ležérně. Na přehlídce nechyběly ani modelky Kaia Gerber, Fran Summers či Grace Elizabeth.
Fotografie: Vogue.com, WWD.com