Významné spolupráce H&M

Významné spolupráce H&M

Švédská oděvní značka Hennes & Mauritz si na svou stranu získala už hezkou řádku světoznámých návrhářů. Jak to ale vše začalo?

Švédský oděvní řetěz H&M stále více zúročuje své bohaté zkušenosti, které sbírá od roku 1947, kdy byla značka založena a rozhodně ví, čím své zákazníky zaujmout. Stěžejní myšlenkou HM-ka bylo dopřát luxusu světové módy širšímu okruhu zákazníků.


Vše začalo v roce 2004, kdy H&M představilo kolekci navrženou módním designérem Karlem Lagerfeldem. Klasická Lagerfeldovská černo-šedá kolekce měla takový úspěch, že byla během jedné hodiny vyprodána. Spojením se s mistrem na Haute Couture, odstartoval švédský specialista na konfekci „hon“ na celebrity oděvního průmyslu. Dodnes se mu tak daří více než skvěle a na svém kontě už má řadu hvězdných spoluprací.

Za zmínku zaručeně stojí spolupráce s avantgardním duem Viktor & Rolf, či Stellou McCartney. Určitě bychom neměli opomenout ani výraznou kolekci Roberto Cavalli, která hýřila zvířecími vzory. Podobně působivou kolekci v H&M uvedl i specialista na obuv a dámské kabelky Jimmy Choo, který vůbec poprvé představil i oblečení.

V roce 2010 Hennes & Mauritz začali psát novou kapitolu, která s sebou přinesla spolupráce s předními módními domy. Nejprve přišel na řadu francouzský Lanvin a následně se přidal i italský Versace, který využíval výrazných tropických vzorů. Tuto plejádu světoznámých umělců letos uzavírá americký návrhář Alexander Wang, který svou exkluzivní kolekci uvede letos v listopadu.

Nezbývá než doufat, že podobné spolupráce budou i nadále přibývat.