Zalando loni prodal zboží za téměř 11 miliard eur a vstoupí na Slovensko
Německý e-shop Zalando má za sebou silně výdělečný rok i přes nežádoucí světovou pandemii. E-shop chystá další expanzi a zamíří i k našim sousedům na Slovensko. Co s e-shopem plánují a jaké jsou vize do budoucna?
zdroj: zalando.cz
E-shop Zalando je od roku 2018 také u nás v Česku a minulý rok utržil 8 miliard euro, což je v porovnání s předloňským rokem o 23 % více. Dává smysl, že vzrostl větší zájem o nakupování online, když jsou kamenné obchody zavřené. Za loňský rok se německému e-shopu podařilo zvýšit návštěvnost webu dokonce o třetinu.
zdroj: zalando.cz
Plány do budoucna
Chtějí se soustředit na rozvoj online tržiště Connected Retail. „Růst Connected Retail jen podtrhuje hodnotu, kterou maloobchodníkům přináší propojení off-line a online prodeje,“ uvedl co-CEO e-shopu David Schneider.
Expandují po Evropě
V roce 2021 plánuje Zalando expanzi dokonce na 6 nových trhů. Tím je Slovensko, Chorvatsko, Slovinsko, Litva, Lotyšsko a Estonsko. Následující rok je v plánu i Maďarsko a Rumunsko. Dlouhodobým cílem Zalanda je ovládnutí 10 % evropského trhu s módou a také se zaměřit na udržitelnost v podnikání. Zalando plánuje podporovat i cirkulární ekonomiku, to znamená, že zákazníci mohou nakupovat oblečení i z druhé ruky.
zdroj: zalando.cz
„2020 byl rok jako žádný jiný. Soustředili jsme se na naši dlouhodobou vizi stát se výchozím bodem pro módu a v nadcházejících letech se zaměříme na růst a investice,“ zmiňuje jeden ze tří šéfů Zalanda Robert Gentz.