Zapojte se do celosvětové kampaně Fashion Revolution i vy!

Zapojte se do celosvětové kampaně Fashion Revolution i vy!

V rámci světové kampaně Fashion Revolution, byl profesionály z módního průmyslu stanoven 24. duben jako Fashion Revolution Day, kdy si mají lidé symbolicky obléknout oblečení naruby.

Fashion Rvolution se váže k loňské tragédii pádu textilní továrny v Bangladéši, kde tehdy zahynulo 1133 lidí a na 3000 bylo zraněno. Zároveň poukazuje na negativní dopady módního průmyslu, ale hlavně se snaží o zlepšení situace a jeho karmy.

Fashion Revolution je mezinárodní kampaň, jejímž cílem je přispět k tomu, aby byl módní průmysl krásný nejen na pohled, ale i uvnitř - etický, transparentní, udržitelný. Mělo by to v nás probudit zvědavost a touhu pídit se po souvislostech. Proto si lidé mají 24. 4. symbolicky obléknout oblečení naruby a zamyslet se, kdo jejich tričko vlastně vyrobil (co máme napsáno na svých cedulkách).  Organizátoři kampaně vyzývají také ke sdílení fotografií outfitů naruby na sociálních sítí, kde lze označit výrobce a dotázat se tak přímo na původ daného kusu oděvu.

Právě 24. dubna 2014 se příznivci módy na celém světě poprvé spojí, aby vyjádřili poptávku po zboží, za něž lidé neplatí svým zdravím nebo životem.

V České a Slovenské republice projekt zajišťuje online platforma na podporu udržitelné a lokální módy fashion-map.cz. Dále se do projektu zapojili: butik Czech Labels and Friends, Slovak Fashion Council, Bratislavský multifunkční prostor Kontakt a online obchod s módou ZOOT.cz.

ZOOT.cz se navíc rozhodl podpořit kampaň i finančním příspěvkem, kdy za každou objednávku, kterou ten den zákazníci udělají, pošlou 20Kč do oficiálního Fondu Rana Plaza na odškodnění obětí katastrofy v Bangladéši.

První ročník Fashion Revolution Day je hlavně o informacích. Podle Kamily Boudové, koordinátorky za Českou republiku a Slovensko, není v Čechách ani na Slovensku velké povědomí o tom, jak módní průmysl zachází s lidmi, kteří módu vyrábějí, a s přírodou, ze které jsou čerpány zdroje na produkci a která trpí s každým kusem vyhozeného oblečení.

Účelem této globální kampaně je nejen informovat, ale také aktivně zapojit širokou veřejnost pomocí sociálních sítí do dialogu se značkami, a skrze ně i se samotnými ženami a muži, kteří daleko odsud naše oblečení šijí. Snad díky tisícům ohlasů a „hashtagů“ na sociálních sítí značky pochopí, že nám není jejich jednání lhostejné a budou muset s pravdou ven: „Kdo ušil naše oblečení?“

Zdroj: ZOOT.cz
Zdroj fotografií: Fashion Revolution

Mohlo by vás zajímat