Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder po obvinění z rasismu stahuje určité produkty z prodeje

Značka Estée Lauder stahuje z prodeje a znovu reviduje veškeré své produkty. Děje se tak v souvislosti s obviněním, že některé produkty jsou rasistické. Kritika míří především na zesvětlovací kosmetické produkty.

Rozjasnit nebo zesvětlit?

Konkrétní kritéria, jakými bude společnost své produkty znovu hodnotit, zatím nejsou známy. Každopádně se bude vedení ohlížet především na hodnocení tzv. kulturní citlivosti. Hodnotit se nebude pouze produkt jako takový, ale i vyjádření na etiketách, zvláště pak se uvažuje o výrazech jako "zesvětlení" nebo "rozjasnění". Tyto termíny jsou podle kritiků v souvislosti s pleťovými produkty rasistické.Podněty vzešly od samotných zaměstnanců. Což není překvapivé, protože Estée Lauder, jako každý nadnárodní korporát zaměstnává příslušníky všech možných ras. Kulturní diversita je téma, se kterým se více či méně úspěšně potýkají všechny podobné společnosti.

Zdroj: iStock

Asijský trh je v pořádku

Estée Lauder není jediným kosmetickým gigantem, který čelí takovým obviněním. Z rasismu kvůli zesvětlovacím výrobkům byli obviněni i konkurenti společnosti jako L’Oreal SA, Unilever Plc, Johnson & Johnson či Beiersdorf AG. Tato obvinění nezměnilo ani jiné zacílení těchto produktů. Zesvětlovací produkty jsou totiž oblíbené především v Asii. Otázka rasismu prodeje podobných výrobků se ale týká především USA a Evropy.

Zdroj: FashionNetwork

Diskuse na téma rasismus v kosmetice však rozvířila další otázky, které bude nutné v budoucnu vyřešit. Je na místě vytvářet několik různých odstínů například v jedné sadě, aby byla zachována kulturní sensitivita výrobku? A jak tato kauza změní komunikaci směrem k zákazníkům velkých kosmetických gigantů? Otázky zůstávají, ale nikdo zatím nenabízí odpověď.

Mohlo by vás zajímat