Značky vybíráme srdcem, říká majitelka a nákupčí e-shopu Different.cz
Se spolumajitelkou e-shopu Different.cz Simonou Polákovou jsme si popovídali o tom, jak vybírají zboží, od jakých značek, v jakém množství i o podzimních trendech.
Jakou roli zastáváte na e-shopu different.cz?
Obecně se u nás ve firmě dělíme na produktovou a marketingovou část. Já vedu tu produktovou část, se vším co k tomu patří - od nákupu zboží, přes následné zařazení do prodeje až po kontakt se zákazníkem. Naštěstí mám v týmu skvělé kolegyně na zákaznickém servisu i na expedici, které tu mojí původní vizi při nákupu zboží dokážou skvěle odprezentovat a dodat spokojenému klientovi. Samozřejmě ale musím být i v těsném kontaktu s markeťáky, když se domlouváme, co, jak a kdy budeme propagovat.
Jak vybíráte značky, které budete prodávat?
Zní to jako klišé, ale srdcem. (usmívá se) Za těch 10 let už máme ozkoušené, že prostě neumíme prodávat něco, co se nám nelíbí a čemu nevěříme. I kdyby to byl zrovna šílený hit a lidé po tom prahli. Prvotně tedy určitě vybírám podle toho, jak mně osobně se značka líbí a pak následuje trocha analytiky a průzkumu trhu. Když se to všechno pozitivně protne, jdeme do toho.
Podle čeho si vybíráte zboží a v jakém množství?
To je u každé značky jiné. Každá značka má u nás své množství zákazníků, svůj podíl na tržbách. U těch větších značek není možné objednat kabelku třeba jen ve třech kusech. To by se nám jednak nevyplatila práce na zaskladnění produktu, doručení od výrobce, uvedení ho do prodeje a následné propagace, ale zejména bychom ani neuspokojili zájem našich zákazníků. Obecně se ale snažíme nejít cestou méně designů a více objednaných kusů. Pořád je pro mě ta originalita velmi důležitá a jsou brandy, ze kterých ani nejde udělat masovou záležitost. U nich pak ctíme omezený stock. A podle čeho vybíráme zboží? Opět hlavně podle vlastního pocitu. Svou práci dělám už deset let, takže už je pro mě vlastně přirozené, že vybírám designy podle prodejnosti a oblíbenosti u našich klientů. Většinou je v kolekcích vidím na první pohled a nemusím se tak striktně řídit tabulkami, loňskými odprodeji apod.
Jaké značky se u Vás nejvíce prodávají?
Nejvíce ty, se kterými jsme začínali, a které daly Differentu tvář. Je to logické, pracujeme s nimi a na nich deset let a zákaznickou platformu jsme si vytvořili doslova z ničeho. To je Desigual, plastové voňavé boty Melissa nebo Crocs, barevné Culito from Spain a další. V poslední době si ale hledáme i "different" kousky mezi mainstreamovými značkami, jako je právě Crocs, Converse, Tommy Hilfiger a podobně. A baví nás pozorovat reakce okolí, kdy byli zákazníci zvyklí u těchto značek na tu klasiku, a my jim najednou nabízíme i trochu jiné možnosti :)
Jaké hlavní trendy panují letošnímu podzimu z Vašeho pohledu?
Je toho mnoho, ta pestrost každé sezóny je neuvěřitelná. Nešlápnete vedle s hořčicovým kabátem nebo doplňky, zaměřte se na samet nebo sametové prvky, pořiďte si vyšší biker boots k úzkým jeanům, ale i k šatům. Hlavně ale buďte svá, protože když se "navlečete" do něčeho, co je trendy, ale nesedí vám, efekt je nulový.
Co nabízíte víc než jiné e-shopy s módou?
Zejména přátelský přístup. Snažíme se vyjít klientům vstříc, jak jen to jde. Nabízíme poradenství v rámci naší Módní poradny, natáčíme recenzní videa Different TV, osobně vytváříme stylistické doporučení (což u mnoha konkurentů dělá automat). Vše máme skladem, takže ihned odesíláme, a to nejen v rámci České republiky ale i na Slovensko a už rok i do Maďarska i Rumunska.
foto: archiv Simony Polákové, different.cz