Zuhair Murad postavil podzimní konfekční kolekci na luxusu haute couture
Syté tóny, vyšívání, volánky, třásně, peří a kožešiny. Návrhář Zuhair Murad využil těch největších taháků, které spojil v podzimní kolekci.
Edwardská éra
Viktoriánské období pravděpodobně všichni znají, doba Edwardská po ní přímo následovala. V oblasti módy to znamenalo zjemnění výrazných viktoriánských prvků, ale stále přetrvávaly kanýrky, výšivky, volánky a nadýchané rukávy. Libanonský návrhář Zuhair Murad nemůže zapřít inspiraci tímto obdobím. Ve své podzimní Ready-to-Wear kolekci použil hned několik typických prvků a jeho modelky působily jako velmi bohaté a exkluzivně oblečené divy.
Muradovi se povedlo vytvoři iluzi návratu v čase do počátku dvacátého století. Každý z jeho modelů by si mohla obléknout půvabná vlivná dáma a vyrazit do společnosti. Dojem jedinečnosti a velké opulence vytvářely především kombinace jen těch nejkvalitnějších materiálů včetně kožešin, saténu, celoplošných krajek a peří.
V barevném hávu
Návrhář si byl zároveň moc dobře vědom, že použije-li na takto silnou a poutavou kolekci syté odstíny, roztleská publikum ještě více. V jeho kolekci o více jak třiceti modelech se střídala jedna privilegovanější barva za druhou - po smaragdové následovala tyrkysová, rudá, fuchsiová i cyklámenová. Kromě nahlédnutí do poviktoriánské doby použil Murad prvky boho stylu. Na šatech spojoval květinové vzory s krajkami a prostorovými nášivkami. Ukázal několik bohatých kožešinových kabátů a také prodloužil linii nohou díky vysoce posazenému pasu a rozparkům.
Modely doplňovaly klobouky, kožené rukavice a kotníkové kozačky. Jak napsal Vogue, namísto Ready-to-Wear jsme měli pocit, že nahlížíme na Ready-to-Couture. Zuhair Murad již dlouhodobě stírá rozdíly mezi konfekcí a Couture a tentokrát už snad oba pojmy splynuly do jednoho. Obdivuhodný luxus od opravdového módního umělce...
Tak tohle mělo grády.
vogue.com